Søg i denne blog

mandag den 18. februar 2013

Kalles 1 års cirkusfest!

I går fejrede vi Kalles 1 års fødselsdag i mine forældres sommerhus med den allernærmeste familie på min og min kærestes mors side af familien! Jeg vidste straks at temaet skulle være cirkus. Invitationerne til festen har jeg selv klippet ud med inspiration fra en biblioteksbog!
Balloner pyntede festligt :)
Den sidste måned har jeg fået ideer til pynt, kage, aftensmad m.m. Den sidste uges tid har jeg arbejdet intens på bagværk og det sidste pynt. Og resultatet blev så fint :)
Guirlanden er købt i en isenkræmmerbutik i Odder.

Pyntet bord - ingen dug, for der var en del børn, og det var nemt at gøre rent bagefter uden dug :) Og så elsker jeg det rå bord!!
Hama perler figurer - jeg er bidt af en gal hama perle ;) giraffen og teltet er freestylet, mens klovnen er fundet på pinterest! Fødderne er cernit.
Flere figurer. Aben er freestylet, løven og slangen er fra et hama inspirationsblad, mens elefanten er inspireret af Leizys barslerier, som har lavet broderimønster til elefanten :)
To ovale lys var dekoreret med cirkusdyr, lavet med kageudstikkere fra CookieCutterGuyetsy.com! På den ene side elefant og dansende bjørn...
...På den anden siden abe og giraf :)
Min svigerindes fine fine navneranke til Kalle i fødselsdagsgave pyntede så fint!!
Det gjorde også hans julegave fra min morfar - som er en lyskæde fra Plint i Århus, med de fineste dyrehoveder!!
Kalles fantastiske cirkus i træ fra Laura legede ungerne flittigt med!!
Kagebordet :) Regnbuekage (jeg lavede kun 5 bunde, blå, grøn, gul, orange og rød) pyntet med hhv. hjemmelavet marshmallow-fondant og sukkerfondant i gul, rød, blå og grøn fra Løvbjerg, tyggegummi fra Rema, hjemmebagte spiralsmåkager i samme farver som sukkerfondanten, mini marshmallow til kakaoen og til sidst flødeboller pyntet med smarties og fine cirkusfigurer og flag lavet af maskingtape fra Søstrene Grene! Servietterne er fra Tiger - tak til alle tippene fra instagram-bruger, som taggede mig i cirkus-tema fra Tiger :)
Fine sugerør fra Søstrene Grene var indkøbt. Oreos var puttet på pind, dyppet i hvid chokolade og pyntet med konfetti-krymmel fra Dr. Oetker. De runde papirs pom-pom'er eller hvad de hedder er købt i Rema.
 Fine gaver fik fødselaren, og storesøster hjalp gladeligt til med at pakke op! Cirkusbodyen er fra JNY Design, købt her :)
Kagen med lys fra Søstrene Grene. Flagene med Kalles navn er lavet af maskingtape, også fra Søstrene Grenes.
 MMMMM første lagkage :) Det var et hit!!!
 Så fine farver :) Og super lækre bunde og fyld!!!!
Dog meget sød og mættende kage!! Det er ikke meget man kan spise af gangen...
Fødselsdagsboller er bare et must til børnefødselsdag i min verden :) Min søde lillesøster havde tilbudt at bage, og de smagte fantastiske!
Tyggegummi fra Rema var meget dekorativt og festligt. Og der blev faktisk tygget en del, både af børn og voksne :)
Fine fine gaver fik Kalle - lego, fjällräven taske, Ikea legekøkken, Noahs ark, tøj, strømper, mumi sengetøj, penge og Schleich dyr.
Inden festen sluttede serverede vi Handies fra Amos bagebog nr. 2. Der var tre slags - pølse og ketchup, skinke og ost og til sidst kylling, pesto og spinat. For at kende forskel havde jeg pyntet dem med hhv. stjerner, svampe og trekanter :)

27 kommentarer:

  1. Det ser sandelig ud til at have været en dejlig fest - så gennemført! Stort tillykke med ham :-)

    I øvrigt - lækker lækker hårfarve han er ved at få sig. Wauw!

    SvarSlet
  2. Sikke nogle skønne farver. Det ser fantastisk ud. Meget gennemført.
    Kh Eline

    SvarSlet
  3. Sikke en gennemført fødselsdag! :-)

    //Karina
    gund-rose.blogspot.dk

    SvarSlet
  4. Hold da op !! Er virkelig imponeret.. Sikke en gennemført Cirkus-fødselsdags-fest.. Tillykke med ham.

    SvarSlet
  5. This is amazing, Christina! You put sooo much love and detail into everything! Kalle will love seeing photos of this when he is older :)

    SvarSlet
  6. Totalt gennemført og flot:-) tillykke med lillemanden

    SvarSlet
  7. Hvor fint og totalt gennemført!!
    Julie

    SvarSlet
  8. Hvor er det fint og gennemført - det ser ud til at have været en vældig skøn dag! :)

    SvarSlet
  9. Åhh hvor ser det festligt ud, tillykke med ham. Er vild med hama figurerne, super ide.

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare gennemført - er vild med alle farverne :-D
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  11. Tillykke med Kalle. Det ser ud til at han rigtig nød det. Sikke nogle flotte farverige billeder, en rigtig cirkusfest. Kagen ser så sej ud, sikke et stort stykke arbejde.

    SvarSlet
  12. Stort tillykke med din store dreng. Sikke en overdådig fest!

    SvarSlet
  13. Hold da op hvor er det gennemført med det tema! Jeg er vildt imponeret over dine hama perle-figurer.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  14. Hvor er det genialt! Og så gennemført!

    SvarSlet
  15. Sikke en fest :D Dejlige billeder. Og som Tina Rasmussen skrev, SÅ gennemført...

    KH Ivalu

    http://ivalusen.blogspot.dk

    SvarSlet
  16. Sikke nogle dejlige billeder. Det ser ud som om I har haft en skøn fødselsdag. Sjovt du har været i Odder (der bor jeg jo :-)) Det skulle vel aldrig være Hos Brian du har kæbt den ?? :-) Stort tillykke med ham :-)

    SvarSlet
  17. Super fin fest med mange dejlige detaljer. Jeg holdte ogsaa cirkus fest for min søn sidste Maj :-) Du kan se billeder paa min blog hvis du har lyst? Forøvrigt en super god ide' at bruge 'playdough' til at holde hama perlerne oprejste.

    Mvh Kathrine

    SvarSlet
  18. Tak for inspiration! Du har virkelig gjort meget ud af det, men kunne jeg blot gennemføre et par af ideerne, er jeg tilfreds:-)

    SvarSlet
  19. Hold da op, det er blevet gennemført! Og alle dine fine hama-figurer, som jeg har liket på insta, det hele er bare super flot!

    SvarSlet
  20. Super tema, det er virkelig gennemført :)

    SvarSlet
  21. WOW juѕt what I was looking for. Сame here by ѕeaгching for
    coloco

    Check out my homepage; V2 Cig Review

    SvarSlet
  22. Ιt's a pity you don't have a donate button! Ι'd without a doubt donate to this excellent blog! I suppose for now i'll settle for book-marκing anԁ аdԁing your RSS feеd to mу Googlе accοunt.

    I lοοk foгward to brand
    new updates and ωill ѕhаrе thіs websіte
    wіth mу Faсebook group. Talk ѕoon!


    my web blog click the up coming web site
    my site - hillclimbfans.com

    SvarSlet
  23. Virkelig gennemført tema! Super flot fødselsdag :-)
    Hvordan har du sat figurerne på lysene?

    /Julia - www.i-mine-oejne.blogspot.com

    SvarSlet
  24. hvor er det fantastisk!!! du er bare dygtig til det der.. har selv en søn der bliver 1 år d. 23 marts.. han ville eeelske bare en brøkdel af det der.. wow wow wow

    SvarSlet
  25. Elsker julegaven fra "morfar". Har tit kigget på de fine børne-lyskæder selvom jeg ikke selv har børn. Sikke nogle fine ting du har lavet i Hama perler. Og sejt at giraffen og teltet er freestylet :o) Thoms up.

    SvarSlet
  26. For ein fantastisk, fargerik bursdagsfest! :) Her var det mykje å bli inspirert av :) Superfin perlepynt som dekorasjon, og den kaka må eg berre kopiere ein gong! :) Lekker :)
    Mvh, KristiN

    SvarSlet