Søg i denne blog

mandag den 23. september 2013

Efterår og hygge i det lille blå hus!

Små mini-græskar fra brugsen og mini-buket fra haven!
Karamelkage med karamelglasur!
Faktisk en spontan karamelkage - det skulle ha været en chokoladekage ;) men fandt ud af jeg ikke havde kakao, som jeg troede.
Så i stedet for kakao puttede jeg Urtekrams Dolce latte karamelcreme i (4 spsk) i denne opskrift! (undlod yoghurt, da jeg ikke havde det)
Karamelglasur:
150 g brun farin
1 ½ dl piskefløde

Koges ved jævn varme i 10 min., og afkøles lidt før den hældes over kagen!
Kagen er allerbedst dagen efter!
Blommetid!
Nedfaldsæbler, som skal laves til æble-gelé med vanilie!
Nybagte morgenboller fra i lørdags!

4 kommentarer:

  1. Sikke en masse lækker efterårshygge altså!
    Det hele ser godt ud.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Efteråret og julemåneden er min absolutte yndlingsårstid, så der bliver gjort lidt ekstra særligt omkring hyggen denne tid på året :)

      Slet
  2. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet