Søg i denne blog

søndag den 26. december 2010

Et lys tændes...

Julen er hjerternes fest og glædens tid.
Men julen har også mindet mig om savn og sorg! Dette var min første jul med mine forældre, hvor min mormor ikke også var til stede. Hun døde for 1½ år siden. Men sidste jul var jeg hos Troels´ familie og har derfor mærket det på en anden måde i år, hvor det ikke var hende der stod og rørte i den gammeldaws hviiikål og de bruun katøfle og senere sneg sig ud for at ryge (som hun udmærket var klar over at hun skulle holde sig fra da hun havde strube-kræft - men cigaretter var det hun satte allermest pris på).
I dag har vi besøgt min kærestes familie i Sønderjylland og vi var ikke så langt fra min mormors hjemby hvor hendes grav nu er. Men jeg kunne ikke tage der hen, selvom jeg gerne ville være klar til det. Men jeg tænker på hende! Og tænder lys.... 

2 kommentarer:

  1. Stort kram til dig søde Christina! Julen er så dejlig, men på mange måde også en svær tid. Kender det!
    Dejligt du kan tænde lys og mindes din mormor!

    SvarSlet
  2. Søde pige, når du er klar får du tændt lys på din mormors grav. Der er ingen grund til at forcere det. I min verden kan man lige så nemt tænke på sin mormor hjemme i sofaen end på en kirkegård. Tænde et lys for hende hjemme og sidde i ro og mindes...
    Jeg sender dig mange virtuelle kram

    SvarSlet