Søg i denne blog

søndag den 30. januar 2011

Filtede dyr, fantasi & forårsmarked!

En debat flurerer rundt i blogland, som mange nok har opdaget! Junette er kommet med nogle tanker, som virkelig lægger sig tæt op ad det, jeg har gået og tænkt på her i weekenden. Jeg vil ikke skrive meget mere om det - der er nogle spændende indlæg her, her og her (plus Junettes,- som er dem jeg er stødt på) og så er der også en masse kommentarer til de forskellige steder!
Med dette indlæg vil jeg følge Junettes råd og vise noget af det jeg tager med til markedet (jeps, jeg kommer og deler bod sammen med søde Darling L - og jeg overnatter på lejrskole)!
Da jeg var gravid med Luna filtede jeg meget. Hatte, halstørklæder, bamser, uro, spilledåser, brocher osv. Disse dyr og tinsoldat fik jeg ideen til ved at låne bøger om filteteknikker og skabeloner, og det var i min graviditet, at hele denne børneverden inde for hobby virkelig fangede min interesse!. Det jeg elsker allermest ved uld er, at det bare er et materiale, som virkelig skal arbejdes med og hvor man nogen gange får et helt andet resultat end sidst man fx lavede samme produkt.
Så disse har inspireret mig til en større filteproduktion herhjemme med legetøj, rangler og bamser til forårsmarkedet! Jeg er ved at udvikle ideer og tegne skabeloner til mange forskellige.
Filt bliver bare en ud af flere ting, som jeg regner med at tage med. Har også planer om noget med malerier, noget syet og noget hæklet. Strik vil I dog ikke finde med krudtuglensMor-mærke på ;)

19 kommentarer:

  1. Sikke nogen søde dyr! Er helt vild med tigeren :)

    SvarSlet
  2. Sikke nogen fantastiske dyr :)
    Jeg elsker selv filtede legetøj. Min søn går i Steiner børnehave, og har lige fået den sødeste lille filtede fugl, af en studerende der stoppede.

    Syntes det er fantastisk, med natur produkter kan blive til fantastisk legetøj. Jeg er nemlig ved at være godt træt af det plastik helved der hurtigt kommer til at indtage ungernes værelser.

    Så thumps up for dig og din filt produktion :)

    SvarSlet
  3. Skønne ting! Glæder mig til at se dem IRL til maj :-)

    SvarSlet
  4. så fine og søte!! veldig tøff den tinnsoldaten!!

    SvarSlet
  5. de er meget fine :) glæder mig til det forårs markedet :)

    SvarSlet
  6. Dejligt at du viser dine ting frem;-) Filter ikke selv, men synes virkelig du har fået mange fine detaljer frem...

    SvarSlet
  7. Imponerende. Er lidt forelsket i tigeren.

    SvarSlet
  8. Ej, hvor er de lækrefine! Måske man skulle tage et smut forbi det marked :)

    SvarSlet
  9. Kære Christina,
    Hvor er det nogle flotte sager du har lavet, og viser frem!
    Det er jeg glad for du gør, viser dem frem altså (ja, også laver dem selvfølgelig ;-)) Jeg tror vi er enige i hele denne debat et langt stykke hen af vejen, og det er jeg faktisk glad for.
    Og jeg skriver altså snart med de datoer dér! Nu er Lilje bare syg! Så alt tiden går med det, du kender det :-(

    SvarSlet
  10. De er virkelig flotte...og skøøøønt at du viser dine kreationer på trods af debatten som har huseret!

    Jeg glæder mig også rigtig meget til forårs markedet og til at møde jer allesammen - jeg skal nemlig også med i hytten:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  11. Fedt du viser frem Christina og de er bare så fine især elefanten :-) Øv jeg kan mærke jeg lige skal finde mig selv igen efter alt det her kopi debat men jeg vil da også helst vise frem på bloggen :-)

    SvarSlet
  12. Hej Luna..
    Sikke dog nogle fantastiske smukke dyr...

    Jeg har givet dig en Award, du kan se mere på min blog.. Jeg håber du har lyst til at lege med.
    Smil fra Tina

    SvarSlet
  13. Hvor er de fine! Glæder mig til at se dem til markedet - jeg forstår slet ikke, hvordan man kan filte sådan noget fint noget!?
    Og så ses vi også på lejrskolen! Det bliveer hyggeligt:)

    SvarSlet
  14. De er eddermame søde. Kæft hvor er du dygtig. Den ene er bare finere end den anden. Dem skal du nok få solgt en masse af. Jeg er så ked af at jeg ikke kan være med. Øv bøv.

    SvarSlet
  15. Der er bare så søde Christina!
    Jeg har tagget dig i en blogleg - måske det ikke er første gang, men det kan være, du vil være med :-)
    Karen

    SvarSlet
  16. Iiiiiiih hvor er de søde! Man skulle lige have et barn at give dem til :)

    SvarSlet
  17. HEI!! I dag kom det pakke fra deg i posten!! Og jeg er SÅ fornøyd!!! Så herlige fine stoffer!! Særlig de med ♥ på såklart :)
    Tusen tusen takk for handelen!! :D Håper alt står bra til med deg og familien. KLEM.

    SvarSlet
  18. Thank you for any other informative web site. The place else may I am getting that kind of info written
    in such a perfect means? I've a undertaking that I'm just now operating on, and I have been
    at the glance out for such info.

    my web site ... natural cellulite treatment

    SvarSlet