Søg i denne blog

onsdag den 8. juni 2016

Spiritussyltetøj. Det nye marmelade? SPONSORERET INDLÆG!

Jeg har for nyligt modtaget en gave og fået lov til at testsmage DEN GAMLE FABRIKS tre spiritussyltetøj, som de har lanceret. Danske Solbær og Jamaica Rom, Søde Appelsiner og Cognac samt Vilde blåbær og Skotsk Whisky! Mmm - det lyder lækkert, ikke?
Jeg var meget hurtigt til at takke ja - egentlig holder jeg mig fra både korn og sukker. For at lindre hjernen for smerter og hovedpiner. Samt for at fylde min krop med en masse brainfood og gode vitaminer, så jeg forhåbentlig kan opnå mere energi. Derudover drikker jeg slet ikke alkohol lige nu.
Men jeg har en guilty pleasure - spiritus i chokolade. Fx rittersport med rom og rosin eller chokolade med syltede kirsebær. Det er længe siden, at jeg har spist noget af det.
Så tanken om marmelade med spiritus var fristende.
Derfor bagte jeg nogle lækre osteslæder (Søg på Instagram profilen Superskurk eller hashtagget #osteslæde). De er glutenfrie og smager fantastisk med et godt lag smør og ost.
Min klare favorit er Blåbær med Whisky. Det gættede jeg også på inden. Elsker blåbær marmelade, og mængden af spiritus er perfekt. Ligeledes smagen af whisky. Solbær med rom er jeg slet ikke til. Dette har nok noget at gøre med teenage-rom-ruse. Derudover havde jeg dagen inden fået skubbet til en rom flaske i vores værksted, som smadrede på gulvet. Ergo - der lugtede af værtshus.
Appelsin med cognac er heller ikke dårlig. Jeg tænker den især vil være god til et tapas bord med lækre oste og stærke pølser.
DEN GAMLE FABRIK har sin egen hjemmeside, hvor der udover produkterne også er en masse lækre opskrifter. Bl.a. skønne opskrifter på sommermad og desserter. Her er der en opskrift på hvid chokolademousse med min yndlings spiritusmarmelade. Nøj, det lyder lækkert!

Ta' et kig og prøv de nye marmelader - de er absolut et køb værd, hvis du er til spiritus-smagen i mad. Tænker der er noget for enhver smag.

(Indlægget er sponsoreret. Jeg har modtaget marmeladerne i gave uden krav om at skrive om produkterne. Ordene er mine egne og jeg har valgt at teste produktet, da jeg finder det relevant for både min familie og mine læsere!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar