Søg i denne blog

fredag den 30. april 2010

Uvished..

I skrivende stund har jeg været oppe i tre timer!! Gaab... Månebarn var frisk 5.15. Og intet børnefjernsyn at finde på nogle kanaler, så moderen kunne snooze ved siden af pigebarnet i sengen. Så der var ikke andet for - vi måtte op!
Men selv det var ikke nok - der var ikke meget der kunne tilfredsstille frøkenen her til morgen -men et fælles bad kunne heldigvis gøre hende i bedre humør end det morgensure ansigt og vrøvlen!
Og nu hvor der begynder at være liv i de andre lejligheder udenfor vores vinduer, ja så er jeg klar til at gå i seng!
Faldt først i søvn over midnat pga. urolighed. Sikke en dag!!
Dagen tog lige lidt andre drejninger end ventet. Han kom først ind 12.30 - de sagde min. 1 time, men operationen tog knap tre timer og jeg havde det rigtig skidt til sidst, for efter den første time var jeg indstillet på at han snart ville komme ud!
Vi skal nu vente på svar, og vi håber vi kan få dem sidst i næste uge!
Snakkede kort med lægen - de fandt mange lymfeknuder og flere var hævede, og de fjernede 4 til undersøgelser. Lungerne var besværet og trykket af alle de knuder, og det er derfor han bliver hurtig forpustet og har vejrtrækningsproblemer!
Så der var i hvert fald noget der var som det ikke sku være, og det skal hurtigt i behandling uanset hvad det er.
Så vi kan ikke meget andet end at vente... Og stadig håbe på at det er sarcoidose, men jeg er faktisk bare lettet ved tanken om at de har taget ordentlig hånd om ham nu og gør klar til behandling... så diagnosen er i sidste ende ikke det der fylder lige nu.
For han skal bare i behandling og blive rask!!
Efter narkosen igår skulle han ha været på patienthotellet. Men han fik det meget skidt og kastede op, så de beholdte ham på sengeafsnittet i Lungeafdelingen. Min stakkels skat var ligbleg og meget træt :(
Han skulle være ha været hjem her til formiddag, men det er der ikke udsigt til lige nu... De vil til at ligge drop nu, så han kan få noget væske i sig, da han ikke har fået mad og næsten intet væske det sidste 1½ døgn!
Så jeg håber, håber på at få ham hjem i eftermiddag!!

Håber I andre nød jeres varme hveder - hvor jeg dog misunder jer :) vi skulle ha taget revanche i aften, men noget tyder på at vi må udskyde det endnu engang, for selvom han nok kommer hjem i dag, så er han nok noget kvæstet :(

Tak for alle de mange søde hilsner!! De varmer hver og en!!

14 kommentarer:

  1. Kære du.. Det gør mig virkelig så ondt for jer. Har selv prøvet at stå med tre små børn og en mand, der pludselig var alvorligt syg. Ventetid er det allerværste !

    SvarSlet
  2. Åhh det gør mig godt nok ondt at læse! Håber det bedste for jer og at i snart kan sidde og hygge jer med hveder sammen!

    KH Camilla

    SvarSlet
  3. Pyha Christina - det er da bare alt for hårdt for jer lige nu. Håber alt det bedste for jeres lille familie og sender en masse positive tanker og et stort knus!

    SvarSlet
  4. Sender jeg mange gode tanker, og håber din kæreste får det bedre snart:)

    SvarSlet
  5. Kære Christina, det er sejt for jer. Godt I har et lille Månebarn, der bringer lykke hver dag. Gode bønner herfra om alt godt til jer;0)

    SvarSlet
  6. Åh Christina, jeg har slet ingen ord! Men en masse varme tanker - håber sådan du får ham hjem i dag!

    SvarSlet
  7. Åh, Christina, det er så hårdt for jer alle. Men hvor er det godt, at han nu er i gang med at få den hjælp han har behov. Jeg sender alle mine varmeste tanker til jer alle tre lige nu.

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  8. Hej Christina
    Hvor er jeg ked af at høre, hvad I går igennem i jeres lille familie.
    Jeg vil bare fortælle dig, at vi var igennem noget ligende med min mor i julen.
    Da hun havde haft en del lungebetændelse i løbet af efteråret, blev der ved en scanning i december tilfældigt opdaget en knude på hendes ene lunge. Julen over ventede vi på svar om, hvad det var for en knude og den 30. december fik vi svar om, at alt tydede på at den var godartet. Hun blev oprereret allerede den først uge af året, knuden var godartet og hun er nu helt ovenpå igen.
    Jeg kender følelsen af, at holde vejret og vil blot fortælle dig at sygehussystemet også kan være godt og effektivt, selvom man oftes hører de dårlige historier.
    Jeg håber på det aller-bedste for jer.

    Mange kærlige hilsner fra Mette

    SvarSlet
  9. Kære Christina. Hvor er jeg ked af, I skal igennem den uvished. Jeg håber virkelig på det bedste, og at I snart er ovenpå alle sammen igen. Mange kærlige tanker herfra. Kh. Julia

    SvarSlet
  10. Åh sikke en dag i går ! sådan en venten kan næsten slå en helt ud. Håber han kommer hjem og kan bare hygge lidt, men bare det at han kommer hjem er jo også skønt ik'

    SvarSlet
  11. Håber virkelig det bedste for jer.. Og håber snart Troels er på benene igen .. Tanker her fra Haderslev

    SvarSlet
  12. Kære du
    Det er godt at operationen nu er overstået. Det er så fint, at du trods de hårde ventetimer kan fokusere på, at han nu får hjælp. Det er nødvendigt at tage en dag af gangen, et skridt er et stort skridt på vej mod, at din kæreste får det bedre.
    Jeg krydser alt, jeg kan for, at han får den behandling, der skal til for at han får det bedre, så jeres lille familie igen kan få varme hveder sammen :)
    Kærligst
    Anne

    SvarSlet
  13. Kære Christina!

    Jeg håber for jer at I går mod lysere tider snart! Godt at der nu bliver gjort noget, og bliver taget ordentlig fat i din kærestes sygdom. Uvished er forfærdeligt, og man bruger mange kræfter på at forestille sig ting. Det er bedre, hvis I nu skal fokusere på behandlingen og at han bliver rask.

    Varme tanker
    Mette

    SvarSlet