Søg i denne blog

torsdag den 2. juni 2011

Festlige indslag søges!!!


HEEELP!!

Åhh kære læsere, medbloggere og venner! Jeg mangler sådan nogle ideer til noget sjovt og festligt underholdning!! Troels fylder 30 år i næste uge og skal fejres med et brag i den følgende weekend! Det bliver med masser af peber, stegt pattegris og specialbrygget fadøl!! Vi skal drikke igennem, have masser af forskellige sommerfest-aktiviteter og alt i alt bare fejre ham med maner!!

Og jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme med nogle festlige indslag til sådan et pebersvend-gilde!!

Har I nogle ideer?? Været til 30-års fødselsdage med sjove indslag?? Selv blevet fejret og været pinlig berørt over noget nogen har udsat jer for??

Hold jer endelig ikke tilbage, jeg kunne sådan bruge nogle gode ideer :) :) :)

14 kommentarer:

  1. Sangen, hvor det er forskellige personer der skal rejse sig.. Jeg sender dig lige en mail med et eksempel, hvor du så selv kan skifte sangen ud..
    Håber I får en fantastisk fest - rammerne er da i hvert fald til det kan jeg forstå med lækker mad, skønne drikkevarer og gode venner!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh, den sang vil jeg også gerne have. Min lillebror bliver 30. Hvor kan jeg finde den?

      Slet
    2. Har du et eksemplar af sangen jeg kan få? :)

      Slet
    3. Hej Line! Tror desværre ikke jeg fik den - har den i hvert fald ikke, men prøv at google :)

      Slet
  2. Jeg har en gang prøvet at spille fodbold, hvor man havde briller på lavet af engangskrus, hvor bunden var skåret ud. (der skal bare elastikker på i hver side, som man sætter rundt om ørerne, og så en lille elastik i midten, der binder de to krus sammen). Man får totalt tunnelblik, så det er mega svært at orientere sig!

    SvarSlet
  3. Der er jo de klassiske lege som at fange/spise æbler i vandbad, folk tror kun det er sjovt i 5. klasse, men næh næh, den holde stadig. Så er der stopdans, pardans med appelsin holdt mellem hovederne/pande, ballondans osv. Og så selvfølgfelig øl-løb.
    Jo jo, man skal ikke fornægte de gode gamle klassikere;D
    Tillykke med pepersvenden og god fest.

    SvarSlet
  4. Din mailadresse virker ikke.. altså den der er under "Kontakt".

    SvarSlet
  5. Jeg har rigtig gode erfaringer med at ligge små opgaver under folks tallerkener. Måske skal en under middagen holde tale for sidemanden, tørrer fødselaren om munden x antal gange eller andre sindsyge og morsomme ting. Samme leg kan klares ved at prikke nogle gæster på ryggen når de kommer og bede dem om at gøre tingene... Der er mange muligheder :o)

    SvarSlet
  6. Når genbrug... det lyder simpelthen så sjovt!!!

    Jeg har været med til, hvor vi hver især af gæsterne skulle skrive et gavekort på et eller andet, som vi så skulle indfri inden for et år sammen med fødselaren. Eks, bage kager, fiske, gå på cafe... Men det går naturligvis ikke hvis der er 120 gæster ;)
    God fest!

    SvarSlet
  7. Ja, lidt a la Onkel Annes idé: sende en kalender (det ku jo være en skole-kalender som går fra August og et år frem) rundt til alle gæster, som så på en valgfri dato skal skrive et eller andet ind de vil gøre for fødselaren den dag de har valgt - sende en buket, komme og lægge ny terrasse, gi en bajer&en biograf-tur, pudse vinduer el. lign... Og så skal gæsterne selvfølgelig lige opfordres til at lave en påmindelse i deres telefon så de selv husker det ;-) Fødselaren får så kalenderen og kan gå og glæde sig til alle de skønne overraskelser... den går fint selvom man er 120 gæster - sikke da en forkælelse :0) KH Lisbeth - og rigtig go fest...

    SvarSlet
  8. køb evt et lærred og bed alle gæsterne male noget som ialt bliver et dejligt minde for dagen.. ikke sån en sjov ide - men alligevel kreativt og gæsterne plejer at kan li lige at sætte en klat maling:0)Go fest

    SvarSlet
  9. Jeg har netop været til en 30 års fødseldag hvor børnene solgte tombolalodder til 1 kr stk. Gevinsterne viste sig at være gavekorts der lød på at vinderen skulle overraske fødselaren en dag i en bestemt mdr mens andre vandt grudesvamoe, køkkenrulle og andre "kedelige sager
    Det var rigtig fint og så fik ungerne fyldt lidt i sparegrisen.
    Håber I nyder weeknden på sjælland

    kram

    SvarSlet
  10. Hej Christina, søg evt ideer på www.sjovide.dk
    Der er masser af fine ideer derinde. Ha en rigtig fed fest! Kram Anette

    SvarSlet
  11. Jeg ville også foreslå "Når genbrug bliver..." s idé. Den er simpelthen så sjov. Opgaverne kan nemt kombineres med øl og druk ;-) F.eks kunne en af opgaverne være, at man netop den gæst skal rejse sig x antal gange i løbet af middagen og skåle eller lign.

    SvarSlet