Søg i denne blog

fredag den 25. maj 2012

To søstre!

Vi kender de dejligste to søstre! To søstre der, på den mest brutale måde, er blevet revet fra hinanden og deres vante dagligdag! Den ene ligger på intensiv. Den anden må undvære hendes lillesøster og deres forældre i hjemmet, men har heldigvis den kærligste mormor til at være hos hende, og så vidt muligt føre en fortsat hverdag med skole, rutiner osv.
Situationen er ulykkelig... og alligevel formår de to søstre at kæmpe så ufattelig meget på hver deres måde... Vi tror og håber på, at de to søstre snart forenes - mere end bare besøg på sygehuset.
Storesøsteren har været herovre nogle gange den sidste uges tid, og hende og Luna har hygget sig meget. Det virker lidt som om, at de kan finde trøst i hinanden, for selvom de er skånet for meget, så er de alligevel ret skarpe og bekymrede.
Der har været stor begejstring hos de to søstre for mine Tusindfryd-dukker samt min egen Tusindfryd-dukke Eva. Derfor blev en hurtig beslutning taget, og den dukkedreng jeg var ved at lave til Luna inden ulykkerne, blev til en lyshåret pige i stedet for med lyserød kjole, og hun skal gives til den lille mirakel-pige. Og den mørkhåret dukkebarn med blå kjole er til den stærke storesøster.
Det er nok det kreative projekt, som jeg har lagt allerflest følelser i... da jeg var ved de sidste detaljer, rystede jeg helt og var meget følelsesladet... Pga. disse fantastiske stærke søstre... Disse dukker er intet ift. den smerte jeg ville ønske, at jeg kunne tage fra den familie i stedet... Men jeg håber at dukkepigerne kan følge dem i mange år - og minde dem om en tid, hvor de virkelig holdte sammen... på trods af stor afstand...

Jeg har det selv bedre. Jeg har fået hvilet, bearbejdet ulykken på mange måder (bl.a. ved at sy disse dukker om aftenenen og når der har været en ledig stund den sidste uge) og fået besøgt samt snakket med hende, som jeg ulykkeligvis kørte ned. Jeg er stadig noget påvirket, og kan godt mærke der skal tid til, før jeg ikke ser ulykker overalt og er helt tryg igen ved at køre bil...

12 kommentarer:

  1. Puha Christina! Jeg havde ikke læst dit forrige indlæg, men efter at have læst dette og det forrige sidder jeg bare tilbage med tårer! Hvor er det bare underligt, som ting nogen gange sker uafhængigt af hinanden, men alligevel forbundet på en eller anden uforklarlig måde.

    De dukker er virkelig fantastiske, og jeg er ikke i tvivl om, at de er fyldt med kærlighed, tanker og omsorg fra din side. Og jeg håber, at de kan lindre en ellers trist stemning i den lille familie. Det er en meget smuk tanke og et flot stykke håndværk, du her har ført ud i livet!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Sikke meget I går igennem pt. Det gør mig ondt!
    Hvor er det fantastisk med de to søstredukker du har lavet! Det er en rigtig smuk tanke, og flotte dukker du har lavet! Jeg håber de vil kunne hjælpe de to søstre. Børn finder ofte stor trøst i dukker og bamser, så hvis de kunne dele lidt af deres følelser og tanker med hver deres dukke, ville det måske kunne hjælpe dem. Synes det er så flot en gave!

    Kh. Lotte

    SvarSlet
  3. Åh Christina - dit indlæg/situation rører mig så meget - hvor er det dog skrækkeligt med alle de ulykker.....dukkerne er helt fantastiske og vil helt sikker bringe glæde til de stærke søstre. Stort knus og tanker herfra

    SvarSlet
  4. Passer jo lige .. Det er jo søstre-dag idag mener jeg har hørt et sted

    SvarSlet
  5. Smuke, smuk gestus Christina. Håber familien og I alle omkring dem kommer hele og stærke ud på den anden side af dette. Knus

    SvarSlet
  6. Hvor er det godt at der er mennesker som dig Christina, som kan hjælpe og støtte andre når krisen og ulykken rammer! Flere af din slags:-)
    Jeg synes det er så fin en gave, med de 2 dukker - du er et sødt og givende menneske:-)
    Sender mange tanker til de 2 piger.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  7. Men å så fine dukker. Nå må jeg snart få laget noen slike, disse kjoler er skikkelig lekre :) De to pker blir nok glade, barn er så gode å glede :)

    SvarSlet
  8. Mange tanker til pigerne og deres forældre.. Fin gave til lidt opmuntring..

    SvarSlet
  9. så fine dukker! Disse blir nok søstrene veldig glade for! Haper det går bra med den vesle jenta på sjukehuset!
    hilsen Sigrid:)

    SvarSlet
  10. Så varmende og livsbekræftende, når vi gør noget for hinanden, som det du gør her for de to søstre. Historien er så rørende og nogen gange kan en gestus som din være det der gør, at børn der har det svært får budskabet "verden vil mig det godt (på trods af det svære)". Og det er bare så utrolig vigtigt. De skal sikkert vække glæde og forstår godt, du blir helt bevæget af at lave dem, det betyder bare så meget, den slags. Dejligt når vi kan passe på hinanden :)

    SvarSlet
  11. De er bare rigtig skønne. Er sikker på de bringer stor glæde hos de 2 modtagere.

    SvarSlet
  12. De er bare rigtig skønne. Er sikker på de bringer stor glæde hos de 2 modtagere.

    SvarSlet