Søg i denne blog

mandag den 25. januar 2010

Hæklet nederdel til månebarnet :)

Så blev jeg endelig færdig med denne skønhed - nederdelen i bomuldsgarn og hæklet i fastmasker :) I ser bagsiden her med de fine knapper som jeg har fået af hende her.
Månebarnet og jeg har været på weekend hos mine forældre og søskende i Sønderjylland, hvor jeg kommer fra! Vi havde en dejlig og afslappende weekend, hvor jeg hæklede denne nederdel færdig, så lillepigen kunne få den på ud til sin faster i dag, hvor hun holder fridag mens moderen starter på sidste uge i praktik... åhh glæder mig lidt til at have lidt mere fritid, selvom det er 7ende og sidste semester der snart går i gang. Men her i min praktik har jeg haft 32 timer i ugen (som jo er et fint timetal), men pga det sk... modulordning i Århus kommune har vi kun 35 timers pasning, da vi simpelthen er nødsaget til det pga økonomi... nu giver vi 3200, men skal op på 4000,- hvis vi stiger til 45 timer. Og selvom jeg jo selv ved hvor hårdt det rammer institutionerne med 35 timers modulbørn og under, ja så har vi altså valgt det, for ikke at sidde i mere gæld, inden vi forhåbentlig kan realisere vores drøm om at købe hus til sommer!! Og vi har jo kunnet nøjes med 35 timer (med fantastisk hjælp fra faster og onkel!!!)... Men det har gjort at jeg har måttet bringe og hente en halv time inden og efter egen arbejdstid, samt holde hende hjemme på mine frifredage en gang i måneden! Som jo har været dejligt (!!!), meeen det blir nu også skønt at have lidt alenetid herhjemme, selvom eksamner også skal passes :)
Se også Smilehuller der har lavet en nederdel alla denne, og det var sammen med hende at jeg blev inspireret, da en af forældrene i min praktik-institution havde hæklet én til sin datter.

10 kommentarer:

  1. Hei!
    For en herlig blogg :) Jeg vil gjerne følge med deg. Skjørtet var nydelig!
    Takk for at du stakk innom min og kom gjerne igjen.

    SvarSlet
  2. Ihhh og hun ser så fin ud i nederdelen... Dog kan man ikke lege "løbe-leg" i den, for så ryger den ned... Enten skal hun ha en større numse, eller en kæmpe ble på :)
    Knus fra Luna & Faster

    SvarSlet
  3. Ih, hvor fin! Og super søde knapper, der pryder den... Her hækles der hexagoner i dag, mens der tænkes over og skribles lidt på specialet indimellem :)

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare yndig!

    Har du mon fået en pakke fra mig? Sendte det hele i fredags nemlig. Jeg har fået klippet en masse fine firkanter af dit stof (og lidt andet godt) som skal blive til et patchworktæppe til barnevognen. Det bliver så fint ;)

    Kh. Julia

    SvarSlet
  5. skøn skøn sag du har kreeret :-)

    SvarSlet
  6. Ihh, hvor er den altså bare fin!!

    SvarSlet
  7. Nej hvor er den fin!!
    Hvilket garn har du hæklet i? Og hvilken størrelses nål?.. Kunne da godt være et vinterferieprojekt..:)

    Kh Anne

    SvarSlet
  8. Jeg har hæklet i en bomuldsgarn, en lidt tykkere én -købt i Århus ved strøget, til 12 kr. pr nøgle :) Startede med 3,5 og da jeg var halvejs skiftede jeg over til en 4,5 for at få den bølgede effekt samtidigt med at jeg lagde flere masker til sådan her og der :)
    Så dejligt med de søde komplimenter - tak :)

    SvarSlet
  9. Hej,
    jeg syntes nederdelen er dejlig og meget sød. Jeg overvejer at adaptere den til voksen størrelse, og ville spørge hvor meget garn du brugte til den? Og om du mugligvis har opskriften? tak :)

    katrine

    SvarSlet