Søg i denne blog

søndag den 11. april 2010

....videre mod NY - Byen der aldrig sover!

Efter to overnatninger hos min søsters værtsfamilie, skulle vi med bus til New York. Vi sagde farvel til hendes familie, som ikke ville være hjemme, når vi ville komme tilbage til byen dagen inden min afrejse til Danmark. Der skulle vi i stedet overnatte hos en af Simones soccermates. Jeg håber meget på at møde den familie igen, for de var indbegrebet af min oplevelse af en amerikansk familie; imødekommende, familiære og meget venlige.
Vi tog tog toget til Philidelphia - City of Brotherly Love, hvor vi lige havde en times tid inden vi skulle med bus videre. Vi fik lige snuset lidt til byen og fik set deres kendte LOVE-sign.
Efter en bustur på nogle timer, ankom vi til New York. Den by som jeg var allermest kulret efter at se :) Og mit hjerte sprang lige et slag over da nedenstående syn dukkede op...
Solen skinnede og de høje skyskraber strålede... jeg var helt overvældet og rørt. (Det skal lige siges at jeg også er en værre Carrie-girl og har fulgt den serie tæt, netop pga den fantastiske by som serien beskriver.)
Vi ankom til vores lækre hotel, som min skønne søster havde sponsoreret. Efter hendes tidligere positive oplevelse med hotellet, måtte vi bare bo der. Ren luksus, tæt på en metrostation og få stop fra Times Square.
Efter at have tjekket ind og afleveret kufferter på værelset skyndte vi os ud og opleve byen, iført varmt tøj og hat :) køligt var det, men dog ikke mindre fantastisk af den grund!Med i byen måtte vi dog have en latte fra Starbucks!! Den længe ventede kaffeoplevelse :) Og yes, det smagte fantastisk!!
Næste indlæg vil omhandle Empire State Building, som vi valgte at besøge den første dag pga. det forholdsvise skyfrie vejr :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar