Søg i denne blog

torsdag den 6. maj 2010

Ugler


En lille uglefamilie er nu samlet og skal snart pakkes ned til en snarlig moder der venter en lille dreng! Jeg var vildt stolt da jeg fin en mail, med en meget klar ide om hvordan uglerne skulle se ud. Og så så mange :) En lille, en mellem og en stor og yderlig 6 små, som hun vil bruge i en uro! Synes simpelthen hendes valg af farver går så godt i spil med mit uglemønster :) Jeg håber hun bliver rigtig glad for dem og at lillefyren vil nyde de mange farver!!

Lige efter den store ugle-bestilling kom også en enkelt pude bestilling fra fyn - farveønsket var at kroppen skulle være sort, resten måtte jeg bestemme! Fedt tænkte jeg! Men men, egentlig også lidt svært for lige pludselig var der oceaner af farver at vælge med og skulle det nu være ensfarvet, retro, mønstret, ternet eller prikker? Jeg henvendte mig igen til køberen, som så ønskede mønstret og så var jeg da lidt kredset ind :) Jeg valgte grøn, lilla og koral som farver og synes det endelige resultat blev godt! Og det synes den nye ejer heldigvis også :)
Mine ugler er inspireret af mange ugler, og også egen forstilling om hvordan jeg bedst vil udtrykke en ugle. Mine ugler minder meget om Karen Bagge, men dog ikke af brugen af filt - jeg bruger kun bomuld. I starten lavede jeg dem til eget hjem. Derefter til venner og familie. Og nu til private der skriver pr. mail... Dette åbner også op for overvejelser omkring copyright osv... hvor går jeres grænse? Er det ok at sælge noget videre privat, som en anden designer sælger i butikken?
Hvor har denne blogverden åbnet op for nye bekendtskaber... og muligheden for at andre kan se og også bestille de ting man laver. Får I henvendelser på mail om noget I har lavet og om I laver det på bestilling? Jeg har længe drømt om at gøre mere ud af eget håndværk og produktioner, men jeg nyder samtidig at have det som hobby, og stadig på et plan hvor det ikke tærer på familieliv og praktiske gøremål udover.
Her til sidst vil jeg gerne takke for alle jeres søde tanker, kommentarer og mails! Det varmer og har været med til at hjælpe mig igennem dagen :)

8 kommentarer:

  1. Min mand synes klart at jeg skal sælge og tjene ind, så det kan dække hullet efter køb af ALT for dyr, men total lækker og selvfølgelig uunværlig PFAFF symaskine.

    Spøg til side.

    Jeg tænker tit på, at sælge mine sykreationer. Har et par designs, som jeg er glad for og ikke har set solgt andre steder. Mine idéer.

    Kan huske en masse ballade på Trendsales, om copyright engang Uha..

    Men jeg har besluttet, at det jeg laver skal være for min skyld. Så det forbliver min hobby.

    Så kan jeg måske indimellem sælge en enkelt, men det skal ikke være en stress faktor. Det skal være terapi at sætte sig ved maskinen, forstår du hvad jeg mener?

    Fin blog du har.

    SvarSlet
  2. Jrg syntes også det er ok når det forbliver en hobby, og rigtigt det skal ikke blive en stress faktor, bare lidt hygge :0)

    SvarSlet
  3. jeg synes det er fint at sælge noget du selv har lavet også selvom det måske ligner noget man har set, så længe det har dit præg. og ingen laver ens ugler. jeg har dog aldrig set de ugler fra hende Karen Bagge. men nu hvor jeg har synes jeg ikke det gør skade at du sælger ugler. for selvom de har en ligehed er de på ingen måder ens.

    jeg har også en lille drøm om at sælge af mine ting, der er dog ikke mange der skriver til mig privat for at bestille, men ville da ønske der ver. for jeg nyder at lave den slags krea, der skal også bare være nogen at lave det til.

    Kh Sara

    SvarSlet
  4. Trine: Åhh kender det alt for godt :) Jeg har MANGE udgifter i stof og materialer - og har jo slet ikke været i gang med det hele endnu, det ligger bare og venter :) Tror snart vi falder ud over altanen!!

    Ved lige præcis hvad du mener - ingen stress, det skal fortsat være sjovt og en fornøjelse at sætte sig til :) for tiden går jo også fra mand, børn og hus!

    SvarSlet
  5. Violykke: Helt enig :)

    Sara: Jeg stemmer helt klart for de fine Bambier til salg :)

    SvarSlet
  6. det kommer meget an på hvad det er, om det var noget jeg ville lave på hobbyplan eller som andet. Nu tegner jeg nemlig også udover strik og hækl, som er forholdsvis nyt for mig, hvor jeg har tegnet portrætter de sidste 10 år... det er stadig en hobby, men bare på et lidt højere plan end strik og hækl er... så synes man kan lave forskellige ting på forskellige tidspunkter, så synes du selv skal vurdere hvad du føler du kan holde til. For bliver det først en pligt og stressende, så mister man lysten...
    Er også blevet spurgt om jeg ville sælge en hagesmæk som jeg havde hæklet... og så må man jo selv vurdere om det er noget man vil af med :)
    Og synes helt klart godt du kan blive ved med dine fine ugler - som Sara skriver længere oppe, de er unikke, for de ligner ikke 100% Karen Bagge, men er din helt egen måde at lave dem på. Ville kun tænke mere over det, hvis det ikke længere var på hobbyplan du lavede dem, men som hobby go for it... de er altså bare så super skønne :)
    Hav en rigtig god aften :)
    VH Micha

    SvarSlet
  7. Hej Krudtuglens mor:)
    Jeg har fulgt din blog et stykke tid og den er dejlig inspirende...
    Er glad på jeres vegne med de gode nyheder af din mand. Sikke en omgang..

    Jeg syntes også du kan sælge ud, hvis man har lysten og tiden til det af dine fine ugler og evt andet. Uglerne er jo netop ikke ens som Karen Baggen, men har dit eget præg.

    Jeg sælger også sættekasser og det fylder alligevel en del lige pludseligt, så kommer ens eget til sidst og det er også lidt træls nogen gange - men jeg elsker dog også at lave dem og det er da dejligt når nogen gider at købe noget af det man selv laver. Det er også dejligt bekræftende:)
    Så længe lysten+tiden+kunder er der, så syntes jeg det er dejligt at andre gerne vil købe ens ting, men jo det går ud over ens egen hobby nogen gange.
    God aften
    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  8. Hej...
    Jeg må indrømme at jeg synes at det er et ret følsomt emne.. Nogengange glemmer man måske lidt at der faktisk er mennesker som har siddet og udarbejdet ideen og udtrykket og som er glade for og stolte af det de har lavet, og som faktisk bliver ret kede af det, når de ser andre snuppe ideen og få credit og tjene penge på den... Jeg kender det fra mig selv.. For mig er der ikke noget mere demotiverende end når jeg ser noget jeg har fundet på kopieret med salg for øjemed, eller kopieret og den nye afsender glemmer og sige hvor vedkommende fik den gode ide.. Jeg synes det er rigtigt fint at kunne inspirere hinanden og lade sig inspirere, men der er forskel på om man laver til sig selv og til en veninde i gave, el om man bare kopierer!
    Lis havde for en tid siden et fantastisk indlæg som jeg her linker til! LÆS det....

    Hun bruger udtrykket
    DIY-Duplicate it yourself... Du finder indlægget ved at følge det her link og det er så well said!

    http://magazine.trendsales.dk/blogs/karlssons-kludeskab/2010/3/21/diy-=-duplicate-it-yourself.aspx

    kh Rakel.

    SvarSlet