Søg i denne blog

onsdag den 17. november 2010

Sneak peek #2

Lunas værelse begynder at tage form! Jeg har ikke energi til så meget og som søde Mia skrev i mit forrige indlæg, så behøver alt ikke at laves nu og jeg tager den også med ro, så jeg kan blive rask! Min veninde malede i weekenden Lunas kommode, og SIKKE en hjælp! Den stod helt uslebent da hun kom, og da hun tog hjem var den malet 2. gang og færdig! Det eneste jeg havde gjort, var at vælge farven!
Noget andet som næsten er færdigt er junoen... Den blev altså lilla :) Det var min allerførste tankeomkring farvevalg -jeg havde set farven både i boligliv og hos Rakel og farven passer SÅ godt til Lunas andre møbler samt den meget grønne/turkise væg! Hvis der en dag kommer en lillebro og han skal overtage sengen.... hmm så tager jeg konsekvensen der og sliber den ned! For lige NU må den altså bare være lilla, det er det jeg er allermest tilfreds med!

24 kommentarer:

  1. Så utrolig lekker kommoden ble! Heldige deg som har slike flotte venniner :)

    SvarSlet
  2. Jeg bliver mere & mere misundelig for hvert indlæg:)
    Fede billeder, de to første!

    SvarSlet
  3. EJ det ser bare så godt ud!!
    Ville ønske jeg havde dine gode idéer..;)
    Jeg står meget og vakler med Karo's retroseng lige nu - gul eller samme lilla.. Kunne nok godt ende på gul (fordi der er så meget andet lilla:) men den her er bare SÅ fin!
    Og lækker farve til kommoden - nærmest den samme som på dit lille blogmærke;)
    Go bedring til dig - husk tempoet;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Tusind tak :)

    Gunn; ja hun er en skat at hun sådan vil male et helt møbel for os ;)

    Jesper; åh jeg husker det tydeligt da vi boede i lejlighed og hørte om andre der fik hus og mere plads... Pine!

    Anne; Du har da virkelig også mange fantastiske ideer :) Gul kunne da være så fedt, hvis der er meget lilla...
    Der var også mange der sagde gul til Lunas seng, meeen jeg tror det ville blive for meget gult her ift hendes andre møbler og sager! Og lige denne lilla er der flere steder af i hendes maleri, så nu hænger det rigtig godt sammen i hendes værelse.
    Hendes slagbænk bliver gul, elsker kombien gul og lilla :)

    SvarSlet
  5. Det ser da bare så fint ud. Nyder at følge med i jeres husprojekt. Vi står jo selv midt i samme proces, men jeg har bare slet ikke overskud til at dokumentere så godt som dig på bloggen. Selvom at jeg savner det enormt meget, er overskudet der ikke lige nu. Men som sagt skønt at følge med i dine projeker.

    Hvilken maling bruger du til møblerne? Jeg har bare brugt almindelig træmaling, men jeg synes bare det løber hurtigt op, hvis man gerne vil have forskellige farver...

    Og god bedring i øvrigt. Øv at du er så syg midt i det hele :(

    Kh. Charlotte

    SvarSlet
  6. Hvor er den blevet fin den kommode!!! Total tøset :-D Sådan en ville jeg da elske selv at have - er også SÅ VILD med puden!!!

    SvarSlet
  7. Nuuuj, det set godt ud! Lækre farver!
    Jeg glæder mig til at se mere, mere, mere! ;-)

    SvarSlet
  8. Hei!
    Det ser ut til å bli et utrolig flott rom:)

    SvarSlet
  9. Loppe-shoppe; tak kal du have - elsker selv farverige billeder!

    Charlotte; Jeg kan også mærke at jeg prioriterer husprojekterne højest lige nu, men synes det er hyggeligt lige at ligge lidt sneak peeks ind :) og den sidste uge snart, har jeg lagt syg og bare gået rundt om mig selv herhjemme så der er der blevet taget lidt billeder... Jeg bruger også træmaling, har købt ved colorama, synes de er de billigste og bedste! Ja det render op, men vi har en byggekonto og har prioriteret malingen og så undladt nyt køkken og andre ting... så selvom det er dyrt, så har vi sparet på andre ting, fordi farverne i sig selv gør meget ved indretningen. Vores nye spisebord og stole samt vitrineskab og et køkkenbord har vi fået gratis, så der må godt bruges lidt på maling ;)

    Sofie; ja den er nemlig rigtig tøset, og synes det gav et twist med det lilla hyldepapir :)

    SvarSlet
  10. Louise; der kommer snart mere, mere, mere ;) ;) skal bare lige havde sofa, skrivebord og gyngestol ud af hendes værelse og op i stuen når den er færdig :)

    SvarSlet
  11. Tove; det håber vi også på, glæder mig sådan til at´kunne lave det het færdigt :)

    SvarSlet
  12. Super lækker farve på kommoden, den er lige til at spise :)

    SvarSlet
  13. var noget i tvivl om den inden jeg malede, men synes faktisk det blev godt :)

    SvarSlet
  14. Super flotte farver sammen. Det blir da et helt drømmeværelse...

    SvarSlet
  15. Hej Henny.

    Ja vi håber det bliver det, vi har glædet os sådan til at give hende et værelse :)

    SvarSlet
  16. Hej.
    Tusind tak for dit uddybende svar. Ja, det er rigtigt, at farverne gør rigtig meget. Og man lærer virkelig prioriteringens kunst midt i alt det her :) Vi har indtil nu brugt rigtig (rigtig) meget tid på de store rammer som vægge, gulve osv. og glæder mig virkelig meget til at kunne komme igang med de noget hyggeligere opgaver som at sætte tapet på pigernes skuffer, male møbler, pynte op til jul osv. :)

    SvarSlet
  17. Det ser rigtig fint og farverigt ud! :o)

    SvarSlet
  18. Det ser bare så fint ud, det du laver - dejligt du ikke er farveforskrækket! Den der lilla er lige den jeg godt kunne tænke mig at male en dukkeseng med, vil du ikke være sød at oplyse mig farvekode - læste du har købt malingen hos Colorama og sådan en har jeg lige her i byen - dejligt:) Hilsen Hanne

    SvarSlet
  19. Charlotte; vi er også ved at ordne 1. sal, hvor gulvet er brækket op, der skal laves spot til nedenunder, der skallaves nyt el, lægges isolering og SÅ gulv på - det tager godt nok tid :)

    Maiken; tusind tak :)

    Alberte Roses mor; hvor er du sød, tak.Farvekoden på den lilla er; S 1040-R50B :)

    SvarSlet
  20. Tusind tak for hjælpen - jeg er på vej til farvehandleren:)og god weekend! Hilsen Hanne

    SvarSlet
  21. Uh, ja det er da også en ordentlig omgang. Det lyder fedt med de spots. Det har vi også drømt om. Det må blive en anden god gang :) Men iiiiih, hvor vi dog bare nyder at have hus og have. Det er simpelthen SÅ fedt! Fortsat god arbejdslyst til jer.

    Kh. Charlotte

    SvarSlet
  22. Læse, læse, læse, det er virkelig nogle skønne indlæg og små fortællinger du deler her på din blog. Jeg er kun lige tilfældigt trillet ind forbi og jeg er allerede ivrig efter at læse videre.

    Sikken et dejligt værelse, kunne jeg bare være barn for en dag igen.. og så lige dit barn for en dag ;).

    Fantastisk blog, tak fordi vi må følge med.

    Varmest, Rikke-Louise
    (http://prikkelangstrompe.com/)
    -din seneste og meget begejstrede følger/fan.

    SvarSlet
  23. Fantastisk blog!
    Hvor ser det hele bare fint ud. Er helt vild med farven på kommoden, vil du ud med farvekoden? :)
    Mvh theresa

    SvarSlet