Søg i denne blog

torsdag den 16. september 2010

1# Lunas børneværelse!

Så skete det! Jeg har fået lavet en sættekasse til Luna og hendes kommende værelse (første børneværelse ever!) Nummer 2 billede viser bedst den rigtige farve - de andre er misvisende ift. selve malingen! Allerede da jeg startede med at blogge for snart et år siden, faldt jeg over sættekasser flere steder. Hos Retrovilla, Rakel og Ulla fik jeg først øje på dette fænomen! Min søde veninde Michella lavede en i november sidste år, og i foråret (eller var det vinter??) fik jeg købt min egen sættekasse og den har så stået i vores lejlighed siden... jeg har længe gået og overvejet farve, men ville vente til vi var længere med huskøb! Og det var jo så nu vi nåede til det punkt!
Undervejs har jeg været ude i, om der overhovedet skulle være en sættekasse på Lunas værelse (eller i huset i det hele taget). Var det ved at være old news??? For meget copycat?
Men så vendte jeg tilbage til hvorfor jeg overhovedet havde tænkt, at det ville jeg da også have!! Fordi det stadig er så super fed en ide!! Uanset hvor mange der har lavet en, siden den første kom frem :) og når jeg har lavet endnu en sættekasse i blogland, er det netop fordi jeg er så vildt begejstret for jer andres og har dybt respekt for de første der kom frem med sammensætningen af maling og tapet på de gamle sættekasser! Og i min vennekreds er der kun få med den stil og jeg nyder altså denne stil med gamle taper, møbler og retro en mas! For selvom vi er ved at være mange herinde der kører i ofte samme spor - ja så er det jo kun en brøkdel af mange i den virkelige verden! Hatten af for vores fælles interesse i indretning!
Hvis du selv gerne vil eje en sættekasse, men ikke har papir til det eller interessen i at lave den selv, ja så kan du fluks bestille bl.a. på amio.dk hos Fruea, Prinsessebo og Mama Lola!

20 kommentarer:

  1. Den er FLOT... :)) Jeg er også stadig til sættekasser og har i det her øjeblik 3 liggende der venter på en sjov og kærlig behandling.. ungerne skal da have en hver på værelset, så har købt dem hos søstrene grene.. :) Er spændt på om vi får mere at se fra værelset? :)
    kh Rakel.

    SvarSlet
  2. Tusind tak Rakel!! Vil virkelig også gerne have flere... vi er dog ved at designe en kæmpe sættekassereol på vores væg oppe i stuen på 1. sal i vores hus! Sådan en hvor fjernsynet kan være i det ene rum og så en masse andre rum med plads til bøger, keramik osv :)
    I får helt sikkert mere at se, jeg er i gang med flere børnemøbler og småprojekter. Prøver så vidt som muligt at få forberedt en masse inden indflytning! Har også ventet længe nu :)
    Kh Christina

    SvarSlet
  3. Herhjemme går sættekasser altså heller ikke sådan af mode:) Og så længe man er vild med stilen, er det jo ligemeget om det er 'old news' herinde:) Lyder spændende med jeres projekter til huset. Glæder mig helt enormt til at se billeder:)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  4. hej christina.
    det er da bare en super fed sætterkasse du har fået lavet der.
    glæder mig til at se mere fra det nye hus.

    her står der også et par sætterkasser (fra søstrene) og venter på en kærlig behandling!
    den ene skal jeg bruge til mig og den anden skal være gormiti hjem inde på drenge værelset.

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin! Jeg var desværre en af dem der ikke fik fingrene i en sættekasse fra søstrene. Der var kun dem med tag tilbage, og de er ikke helt lige så fine, syntes jeg.

    Glæder mig til at se flere billeder fra det nye hjem. Nu er det godt nok også snart, I flytter ind :)

    SvarSlet
  6. Tusind tak piger :)

    Malene: Er helt enig :) jeg har sådan glædet mig til at nyde min egen sættekasse hver eneste dag, så jeg blev enig om at det slet ikke er gået af mode for mig :)

    Anja: det er så vildt hvor forskellige de alligevel bliver, selvom ideen er den samme!! Fik desværre ikke sættekasser fra søstrene, men fandt en gammel en i foråret... så må holde øje i genbrugs, så jeg kan få lavet flere :)

    Julia: Me to, heller ingen sættekasse her :( er heller ikke til dem med tag... eller... måske? Hmm de er nok også snart rippet ;) Mon ikke de kommer igen, sættekasserne :)

    SvarSlet
  7. Åh ja det er lige rundt om hjørnet med hus, glæder mig så meget til en "tour de house"-guide :)

    SvarSlet
  8. Syns den er rigtig fin! Og det gør da ingenting at mange i blog land har lavet dem før:)

    SvarSlet
  9. Tusind tak :) nej det var også det jeg kom frem til, det er bare fedt vi er så mange herinde der elsker fænomenet :)

    SvarSlet
  10. ELSKER den - og vil blæse på hvor mange jeg har set tidligere. Hver og én er unik, og jeg tror da også at jeg skal lave én en dag... Old news eller ej, er de bare skønne!

    Knus og god dag

    SvarSlet
  11. Sikke en fin sættekasse - skøn lilla farve!:) Jeg er helt klart også med på sættekasse vognen -bliver i så godt humør af at kigge på den lille kasse med de mange farvestrålende rum :)

    God week :)

    Kh Marie

    SvarSlet
  12. Jeg er vild med Luna´s sættekasse, hvor er den bare fin :-) Jeg fik hamstret 4 sættekasser i vores søstrene. Emil skal have to, vi skal have en i soveværelset og så skal den lille babypige jo også have en :-) Så jeg er da slet slet ikke færdig med sættekasser endnu.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  13. Bare så fin...den bliver lillepigen da glad for, børn elsker farver.
    Med hensyn til copycat....Nej, det er jo det der er vidunderlig her i blogland, at høste gode ideer og inspiration.

    God weekend!
    Betty

    SvarSlet
  14. Jeg har skægt nok haft den helt samme overvejelse -om det bliver for copycat-agtigt. Men har heller ikke nogen i omgangskredsen der dyrker det look - så der fremstår jeg bare som hende den helt vildt kreative, som alle beundrer for hendes milliarder af gode ideer :oD

    SvarSlet
  15. Hvor er Lunas sættekasse flot, Christina! Lækker lækker farve du har valgt.
    Jeg er bestemt heller ikke færdig med sættekasser selv - tænker lillebror helt sikkert også skal have en.
    Og jeg synes på ingen måde at det gør noget, at lignende hænger i mange andre hjem. Det er der jo så meget der gør. Og vi færdes jo ikke alle i hinandens hjem (udover via bloggen ;-) ) til daglig.
    Jeg glæder mig til at se mange flere børnemøbler hos dig :-)
    Kh Louise

    SvarSlet
  16. hejsa

    sættekasse - copycat eller ej
    hver sættekasse er unik og et stykke kunst i sig selv :)
    super flot er din (Luna`s også)
    kh

    SvarSlet
  17. Tusind tak, hvor er det dejligt at høre en enstemmig holdning til sættekasser... for de ER der fede!!! Og tager hatten af for trendsætterne, for det er en fantastisk ide og fedt med et ustillingsvindue til de små ting og hjemmelavede kreationer som ungerne kommer med...

    SvarSlet
  18. Hej Christina

    Hvor er den blevet fin og lækker farve - lige i øjet til din lille prinsesse:)
    Kender godt det med at man "næsten" er alene med stilen af retro og hjemmelavet ting. Det er netop derfor jeg elsker blogland da vi for det meste har fælles smag/interesse for indretning og sikke et fællesskab man så har:) Skønt

    I min vennekreds er jeg også den eneste og man kunne godt føle sig alene med sine kreative ideer så hurra for blogland:)

    Tak for "rosen" i indlægget:)

    God weekend:)

    Mange hilsner Vicki

    SvarSlet
  19. Hej Vicki!!

    Ja det er på dne ene side fedt at skille sig ud... men samtidig har jeg også stærkt brug for det daglige kick af det sammenhold og fælles interesse vi deler herinde :)

    Rigtig god weekend til dig og dine kære også :)

    SvarSlet
  20. Hejsa, stødte lige på din side på google. Ej hvor er det bare en flot sættekasse du har lavet. Det må jeg bestemt prøve. Hvor køber du tapet ? eller kan man måske bruge de designark som de sælger i Panduro, det er godt nok ikke tapet men mere til scrapbooking :-)
    Vh Bente

    SvarSlet