Søg i denne blog

søndag den 19. september 2010

Nu det jul igen...

JO, det er ;) her i hvert fald! Hvis det stod til mig var det ikke kun "varer lige til påske...", men nej nærmere "starter allerede ved æblehøst" ;) Jeg elsker julen - og starter med forberedelserne i august! I år har det været endnu vigtigere for mig at være i god tid. For vi overtager vores hus d. 1. november, og det medfører en masse arbejde derude hele november og altså ikke den vilde tid til at lave julepynt osv... Så for at vi kan pynte op samtidig med at vi indretter, ja så skulle lillepigens julekalender altså være klar inden! 24 forskellige julesokker på rad og række, syet på en kantebåndssnor... Har længe haft ideen, efter at jeg så noget lignende i en gammelt "Alt om håndarbejde"-blad fra 70erne... Der var julesokkerne bare meget mindre. Her er der plads til også lidt større pakker! De første 12 er købt :)

38 kommentarer:

  1. tusind tak :) meget enkel at sy, men syner af så meget! Den skal hænge rundt i loftet i Lunas værelse ;)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en fantastisk idé! WAUW!
    Vil du bytte lidt stof? Der er et par stykker jeg meget godt kan lide:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare en fed ide, håber det er i orden, hvis jeg kommer til at låne den? Det ser jo bare super fint ud - og den kunne da sagtens være hel-års pynt.

    SvarSlet
  4. Sandie; tak, elsker selv de mange farver :)

    Julia; jeg ville gerne bytte, men jeg har under ½ betræk af hver af de enkelte jeg har brugt her, og nogle er kun helt små stykker, så desværre er de her ikke nogle jeg bytter med :) og hvad jeg ellers har som jeg måske ville bytte væk, får jeg nok ikke overblik over før vi er flyttet :)

    SvarSlet
  5. Rebekka; du låner endelig ;) tjo det kunne den jo egentlig godt, den er jo ikke sådan i de traditionelle farver eller julemønstre! Meeen tror nu nok, at den ville være lidt for meget jul for mig til at have den hængende hele året :)

    SvarSlet
  6. Ej hvor er den bare fin! Sådan en kunne jeg også godt tænke mig at lave, hvis jeg får tiden til det. Men mon ikke, der er jo trods alt stadig et par måneder til jul endnu :-)

    SvarSlet
  7. En rigtig god ide....den er super fin...og lillepigen bliver da så glad for den!

    SvarSlet
  8. Hold fast hvor er den bare FLOT! Den kommer til at pynte så fint på Lunas værelse! Og hvor er hun heldig at få gaver alle 24 dage! Hvem der bare var barn igen :P

    SvarSlet
  9. wau hvor er den fed! jeg har lige købt en hel kasse alt om håndarbejde, måske jeg er heldig at det omtalte blad er i kassen!

    er helt sikker på din krudtugle bliver rigtig glad for sin fine julekalender.

    SvarSlet
  10. Super idé...de er godt nok flotte:) En fryd for øjet og en ekstra 'gevinst' at hente sin gave i sådan en fin sag:)

    SvarSlet
  11. Hej Mie! Jo der burde være tid nok, selvom man hurtig kan få to-do-listen fyldt op med alle de ting man bliver inspireret af herinde :)

    SvarSlet
  12. Ej, hvor er den bare flot!
    Jeg er også i fuld gang med Liljes pakkekalender, altså gaverne. Hvad de skal puttes i/hænges op på har jeg endnu ikke besluttet mig for. Måske det bliver noget lignende Lunas? For den er virkelig fin!
    Hvor lang er den?
    Kh Louise

    SvarSlet
  13. Betty; ja jeg tror også hun vil synes det er sjovt med den hængende rundt i værelset! Er mere spændt på om hun vil acceptere i år at pakkerne skal åbnes en dag ad gangen :)

    Julia: he he har altid været vandt til at få 24 pakker selv, så det måtte videreføres :)

    Anja: det kunne sikkert godt tænkes, elsker bare de blade!!

    Malene; tak, ja ville selv elske den som pakkekalender :)

    SvarSlet
  14. Hej Louise!! Den er lige knap 5 meter :) den er jo meget synlig, og det synes jeg er så fedt, når man nu skal finde en gave der hver dag i december... så er det lækkert at den også syner af så meget med alle de farver :) og så lidt flagranke look a like :)

    SvarSlet
  15. Hvor sjovt!! Er selv igang med præcis samme kreaprojekt, efter at have set en pakkekalender lavet på samme måde, bare med baby købe-strømper.

    Og sådan nogle kan der altså ikke være meget gave i, så nu både strikker og syr jeg nogle store sokker selv - dog ikke i retrostof ;-)

    Men den er fame fin, den du har lavet!

    K.H June

    SvarSlet
  16. Sikke en fremragende ide - og smukt udført! Det kan også være jeg finder på at låne...
    - Katharina

    SvarSlet
  17. Hold da op Christina hvor er den bare fin - glæder mig til at se dine skønne idéer når i overtaget huset og skal indrette :)

    SvarSlet
  18. Hej June; hov jeg synes lige pludselig også der er noget der ringer ang babysokker... hvor var det nu??

    Katharina; lån endelig :) det kommer garntrissert også som ide i nogle kommende julemagasiner, efter at julesokken begyndte at komme frem sidste år :)

    Tusind tak til alle for de søde kommentarer!!

    SvarSlet
  19. Bella;

    Taaak :) dejligt du kunne li den - måske noget for Eliott??

    Åh jeg glæder mig også til at vise dem, har mange ideer efterhånden :)

    SvarSlet
  20. Det kunne bestemt godt være - tror du han vil forstå det allerede når han er 1½år?

    SvarSlet
  21. Bella; vi lavede en pakkekalender sidste år, hvor hun var 1½... Hun respekterede ret godt at pakkerne ikke skulle pakkes op på en gang, og der hang de endda meget synligt på en af mailegs nisser! Synes dog gaverne var lidt svære at finde billigt i forhold til hvor meget hun gad de små ting dengang...

    Kristin; I like that you like!!!

    SvarSlet
  22. Den er skøn. Sikken god idé! Jeg får helt lyst til at jule nu :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  23. Ja ikk??? Det er da sleeeet ikke for tidligt :)

    SvarSlet
  24. SKØØØØØØØN idé!! Wauw, hvor er den bare flot!
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  25. Neeej for hulan hvor er den sokkekalender dog noget af det sødeste!! Skønne skønne farver!!

    SvarSlet
  26. Du har en heldig datter, hold da op den er fin! :) Jeg er også meget fristet til at kopiere idéen ;)

    SvarSlet
  27. Hej igen :-)

    Den jeg har set, er fra Martha Stewart:
    http://www.marthastewart.com/article/baby-sock-advent-calendar.

    Når jeg er færdig med min egen, så linker jeg til din, så man kan se hvor forskelligt de kan laves, selvom ideen bag er den samme.....hvis det er ok?

    K.H. June

    SvarSlet
  28. Åhh vad fina dom var! Vilken superrolig idé!

    SvarSlet
  29. Ej hvor er den bare fin! Jeg elsker elsker elsker ELSKER også julen og kan slet ikke vente!
    Jeg er også i gang med forberedelser (så småt) for der kommer jo lige en lillebror i starten af november...så det er jo med at være på forkant!
    Jeg har også en plan om hjemmesyede julesokker - bare i stor udgave...vi har en fotohylde i stuen hvor jeg har planlagt at der skal hænge 4 hjemmesyede julesokker, én til hver i familien...åh kan allerede se det for mig...fik jeg sagt at jeg ikke kan vente til jul??? :-)
    Ha en dejlig dag.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  30. Såååå skøn - ideen er hermed hapset - er selv jule-fan og så gerne at vi hørte julemusik, spiste vanilliekranse og klippede/syede/hæklede/strikkede... julestads lige fra....tja...nu :)

    Kh Dorte

    SvarSlet
  31. Tusind tak alle!!

    June; lyder super emd link - ja sjovt at se hvor forskellige julesokker til gaver kan blive :)

    Her kan jeg heller ikke vente til juuuul :)

    SvarSlet
  32. Ej hvor er de bare fine, jeg er helt forelsket. Hvis jeg kan finde overskuddet, så er det helt sikkert en idé jeg vil tage med mig :)

    Jeg syntes det ser så skønt ud, med alle de farver

    SvarSlet
  33. Nøøørj hvor er det en sød idé... den tror jeg da helt sikkert min lille Mathilde skal nyde godt af til jul... det kan være jeg laver en lignende...
    jeg skal bare lige lidt tættere på jul ;D
    knus herfra :)

    SvarSlet
  34. ja det ser enormt festligt ud, er ikke så gammeldags julet, men synes stadig det emmer af fantastisk retro jul :)

    SvarSlet