Søg i denne blog

tirsdag den 8. juni 2010

1, 2, 3 - VOILA hæklet nederdel.... :)

Efter et par ordentlige festdage, er det nu vist tid til et kreativt indslag... selvom bacheloren begynder at blinke pga aflevering mandag i næste uge - ja så kan jeg altså ikke lade mine projekter ligge... og hvorfor skulle jeg også det når nu lysten og overskuddet er der? Ang. tiden, tjoeehhh knap så meget - men så finder jeg tiden :) Denne nederdel er dog nogle måneder gammel (er i tvivl om jeg har vist den, men nu kommer den frem igen, da den er taget i brug og ikke længere falder ned om numsen på hende)... Faktisk har jeg ikke selv hæklet. Det er et viskestykke fra tidernes morgen - har klippet i det, syet sammen, sat rib i - og vupti dupti nederdel til Luna :)

Til sidst et par stemningsbilleder fra Troels fødselsdag igår - en skøn dag som startede med morgenmad (dog uden Luna, som er gået fra at vågne mellem 5.00-6.00, til ikke at kunne komme op om morgenen og har de sidste 14 dage sovet til mellem 6.45- 7.30 YES)... Efter en dejlig aftensmad, kom 4 venner på besøg og nød lagkage ( Luna udstråler nærmest: "så far, nu går vi til fadet!!") og da klokken nærmede sig de 21.00, fik Troels pænt af vide at han skulle sige tak for i aften og gå ud og tage sko på (vennerne var informeret og fasteren blev hos sovende Luna) - og så tog jeg ham med i biografen og så "Brooklyn Finest" - en meget voldig, psykologisk og parallelt iscenesat film, som vi havde lidt svært ved at finde rundt i - men vi nød at være ude samt sidde i mørket og holde i hånd :)

Nu vil jeg lave en ordentlig kop latte, sætte mig til rette ved bacheloren og give den en ordentlig skalde ift gennemretning, og så skal vi mødes i gruppen i morgen - og måske blive færdig??? :)

13 kommentarer:

  1. Sød nederdel :)
    Jeg tænkte på, at jeg havde set et sted at du måske havde et link til et billedprogram, så de billeder man lægger ind kunne blive sådan lidt mere lækre??
    God arbejdslyst med bacheloren. Var selv igennem det for et par år siden og det kan være et kæmpe arbejde!"

    Mvh Anne

    SvarSlet
  2. Hej Anne.

    Tak skal du have :)
    Jeg bruger photoscape, som er et gratis program jeg har fundet her: http://www.photoscape.org/ps/main/index.php.

    Jeg er ikke den vilde it-nørd, men det program fandt jeg lynhurtigt ud af at bruge :)

    Ja bacheloren er både en skøn tid hvor man kan fordybe sig... meeen tiden er også lidt lang til sidst :)

    SvarSlet
  3. Nogle bruger forresten også picasa...

    SvarSlet
  4. For et nydelig skjørt! En kjempegod ide:)

    SvarSlet
  5. Tak Tove - dejligt med nemme hurtige projekter, som endda syner af meget mere :)

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin!!:)
    Og sikke en god idé at bruge noget 'gammelt' hæklet...
    Hvad bruger du i linningen til nederdele..? Og hvor køber du? Jeg synes kun jeg kan finde fine striber i 2 varianter i min stofbutik...
    Ha' en dejlig dag..
    KH Anne

    SvarSlet
  7. Så fin den er!Den minner meg om min barndom, jeg hadde en heklet kjole som ligner i samme herlige gulfarge.Så lurt med gjenbruk!Ha en fin dag!

    SvarSlet
  8. Nu er det ikke fordi jeg skal gøre mig meget besværlig, men jeg kan altså ikke åbne det link du giver til det fotoprogram :-(

    SvarSlet
  9. Hej Anne :) jeg bruger bare rib fra stof 2000 eller stof og stil :) har fundet den i lilla, sort/hvid, røde og grønne striber :)

    SvarSlet
  10. Hej Andregasellen!

    Ja elsker også at kunne lave noget nyt ud af noget gammelt - det har i forvejen så meget personlighed og genkendelse fra "gamle dage" :)

    SvarSlet
  11. Quie: hvis du googler photoscape finder du det eller hvis du kopierer teksten op i www-feltet :)

    SvarSlet
  12. forresten punktummet skal lige fjernes :)

    SvarSlet
  13. skøn, skøn hæklet nederdel.
    Stine:)

    SvarSlet