Søg i denne blog

tirsdag den 15. juni 2010

Ufærdige projekter....

....Kender I det?? Jeg lærte sidste sommer at hækle, og jeg elsker det!!! Men før jeg får afsluttet et projekt, ryger jeg videre til det næste... det er anderledes med mine syede projekter. Måske fordi det går stærkere?1. Bøllehat jeg startede på i USA. Dog for stor til Luna (hæklede uden opskrift)2. Hæklet top til Luna, som jeg startede på i pinsen (dog er flere rækker hæklet af svigerinden)3. Hæklet mummi, påbegyndt sidste sommer/efterår....
4. Hæklede cirkler til dukketæppe, startede på det i efteråret...5. Vest til Luna, min mor har lavet firkanterne, da hun var ung og hun har påbegyndt sammensætningen, og så har jeg overtaget. Dog ikke kommet meget videre...6. Asymmetrisk armbånd i neon pink, som jeg har leget med. Mangler dog knapper....

Hmmm hvor skal man starte??
Jeg tror jeg vil sy i stedet.....

17 kommentarer:

  1. Hahha, det kender jeg ALT for godt. Jesus mand - Hvordan skal jeg nogensinde blive god til at overholde deadlines?

    SvarSlet
  2. Oh ja, det kender jeg! Også med syprojekter som jeg liiige mangler en knap, elastik eller noget til. Så køber jeg det jeg mangler, men har mistet interessen i mellemtiden

    SvarSlet
  3. Åh det kender jeg også godt.
    Hvis jeg var dig, vil jeg starte med at gøre de hurtigste ting færdige. F.eks. armbåndet det ser ud til snart at være færdig. Dernæst måske vesten. Og så Mumu for den glæder jeg mig da godt nok til at se!! Har du en opskrift på den? For så kunne jeg da godt tænke mig den:-)

    SvarSlet
  4. Hhahahah.. Det kender jeg virkelig også alt til!
    Jeg har dog lavet en aftale med mig selv om, at lave alt det færdigt der er på gulvet i krea-rummet inden jeg må starte på nyt...

    SvarSlet
  5. :) Uhh kender det kun alt for godt - jeg har også rigtig mange projekter der lige mangler det sidste... det er så nemt at blive grebet af begejstring og påbegynde noget nyt. Har et helt bibliotek af inspirationsbilleder på min pc, med ting som bare venter på at blive begyndt.
    Alle dine ufærdige projekter ser rigtig fine ud, og jeg venter spændt på at se de færdige resultater :) Hvad angår hvor man skal starte - så plejer jeg at starte fra den "nemme" ende - altså med det som hurtigst kan blive færdigt...

    SvarSlet
  6. Uha ja kender det alt alt for godt. Jeg har en hel bunke af ufærdige projekter:o)

    SvarSlet
  7. Count me in! Har samme problem - og har som Lotte også en stoooor mappe på pc´en med billeder af ting jeg godt kunne tænke mig at få lavet. Er enig med de andre Damer i, at det nok er bedst at starte med de hurtige ting og så arbejde sig ned af listen (som det kræver disciplin at overholde - og det har jeg sjældent! ;o)).

    SvarSlet
  8. Hehe, kender det godt. Har dog fået lavet den regel med mig selv, at jeg ikke må begynde på det næste før det første er færdigt. Så når jeg engang bliver færdige med mit stribede hals- tørklæde(http://missbananabutterhair.blogspot.com/2010/05/onsdag-eftermiddag-pa-altanen.html), har jeg en hel hær af ideer jeg skal have prøvet af ;)

    SvarSlet
  9. Kender det også alt for godt. prøver hele tiden at lave aftaler med mig selv om at jeg skal lave det færdigt før... og så bryder jeg dem. Har ikke talt mine ufærdige projekter for nylig - men der er mange!

    SvarSlet
  10. Jeg kan også skrive under på den melodi. Lige pludselig bliver jeg så ramt af dårlig samvittighed og tænker jeg hellere på blive færdig med bare et' af de ufærdige projekter. Mens jeg så sidder der vrimler det med nye projekter i mit lille kreahoved og jeg slipper strikke tøjlerne og går i gang med et ny syprojekt. Hmmm ustruktureret kan man vel kalde det.
    Se i øvrigt også min lille give away.

    SvarSlet
  11. he he he ej hvor jeg bare KENDER det...

    SvarSlet
  12. Det sker også her alt for tit... Måske man skulle prøve at lave en hængeparti's liste..;)
    Lige nu når jeg ikke meget andet end skoleårets afslutning og bryllupsinvitationer, så alt andet hænger bare og venter på ferie..
    Dejligt at se man ikke er alene..;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  13. Jeg er også interesseret i en opskrift på mummi trolden hvis den findes ;-)

    SvarSlet
  14. Dejligt det ikke kun er mig :)

    Jeg må vist hellere finde den mumi opskrift frem :)

    SvarSlet
  15. Jeg kalder det UFOér (UFærdige Opgaver) og tippet jeg fik sammen med navnet var, at sætte en dato på hvornår det skal være færdigt, eller lægge dem i den rækkefølge man vil lave dem i. Og hvis man så ikke når den dato ryger den nederst i bunken med en ny dato. Og man kan forsøge at gøre de andre færdige først, eller bare nå lidt mere inden de ryger bagerst i bunken!

    SvarSlet
  16. Jeg tager det som en del af min kreative tankegang, at nogle projekter dør, inden de bliver gjort helt færdige...
    Har dog også været heldig indimellem at finde et næsten færdigt projekt, når jeg har stået og manglet en gave til en eller anden, og så kunne tingen gøres færdig på en halv til en hel time - voila - en hjemmelavet gave:)

    SvarSlet
  17. Sikke mange gode ideer der dukker op - både datomærkninger og "vupti-gave" :)

    SvarSlet