Søg i denne blog

søndag den 20. juni 2010

I er skarpe piger ;) Det blir nemlig...

...en Mei Tai!...At sy en Mei Tai har vist sig at være den bedste afstressningsmetode... Sikke et arbejde og koncentration!! Og mental opladning - er vildt høj over udsigten til en skøn hjemmesyet Mei Tai til brug på ferien!! Så jeg har forkælet mig selv med noget der gør mig glad og gir mig overskud! Men jeg savner mit barn :( godt hun kommer hjem i morgen! Men hold op, hvor har det sidste døgn været godt for psyken og sommerfuglene... (og jeg har hørt at hun har haft det skønt imens Ü)
Forberedelser og øven er det også blevet til! (I skrivende stund laver jeg faktisk en overspringshandling midt i læsning, og må straks vende tilbage... Nu er det jo eksamen og ikke symaskinen der skal ha min opmærksomhed, så kom så væk fra det bloggeri!)

18 kommentarer:

  1. jeg aner ikke hvad en sådan er ? Men den ser ude til at blive flot

    SvarSlet
  2. Den bliver fantastisk lækker!! Hvilket mønster bruger du? Jeg pønser nemlig på at skulle i gang med en også. Held og lykke med eksamen!

    SvarSlet
  3. Jeg har netop fået demonstreret en Mei Tai hos en mødregruppe veninde idag. Men vil Luna gerne sidde stille i den? Jeg troede faktisk, at de var ved at være for store til dem... Jeg har kun lige fået sat Carla på plads i den, før hun vil ned og løbe igen (og sådan var det faktisk også med slyngen i sin tid...).

    Held og lykke med eksamen - kh Mette

    SvarSlet
  4. Ej hvor fedt - glæder mig helt vildt til at se resultatet. Kan du ikke give et indblik i fremgangsmåden og hvor lang tid det tager dig? Jeg vil såååå gerne selv sy én til Magnus og mig, men det er som om jeg ikke rigtig tør gå igang med projektet - er ikke den mest habile ved en symaskine!
    Og så er der det med tiden, næste gang vi får Magnus passet skal tiden sikkert gå i byggemarkeder... ØV!
    Nå men gensynsglæden er stor formoder jeg!? ;)

    SvarSlet
  5. Gud hvor fedt og så med patchwork på - lækkert !
    Vil gerne eje en sådan - synes Flora (14 mdr.) er for stor til at sidde rigtig godt i ringslyngen jeg ellers har været glad for. Den er ellers syet i lækker liberty... men kunne jo ende sine dage som bukser ;) Har du et mønster til Mei Tai'en hører jeg gerne hvorfra.
    Pøj pøj på tirsdag !

    SvarSlet
  6. En Mei Tai er en slynge :) man kan se hvordan de ser ud her: http://www.slyngeshoppen.dk/?id=91916!

    Helle: Jeg syr efter min venindes, som hun har udviklet over mange forsøg, så har desværre ikke et mønster...

    Mette: Jeg er lidt spændt på om Luna vil sidde i den... Prøvede den for et par måneder siden, hvor hun sad foran med ansigtet ind mod mig, og det blev hurtigt for kedeligt... Håber at kunne lokke med lidt rideranke på ryggen :) Vi skal være sent om aftenen i lufthaven, og tænker det kunne være så fedt, hvis hun vil finde sig i at komme op til mig og putte når hun blir træt og så overgive sig til søvnen...

    Helle Koed: Jeg har ikke fået taget billeder undervejs, og er nået til stropper og derefter sammensyning :) men prøver lige at få skrevet mere detaljeret om processen når den er færdig. Der ligger syvejledninger her: http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=11822, ved dog ikke noget om kvalitet og styrke...

    Jeg ville nok ikke kunne ha syet den godt nok uden min venindes viden og erfaring... Og bæredygtigheden og styrke er enormt vigtig for hvordan det er at bære barnet på denne måde :) når den er syet med omhyggelighed, skulle selv et toårig barn ikke være noget problem at bære :)

    SvarSlet
  7. Stine; ja er vildt begejstret for patchworket selv, MUMS... og så lys men varm lilla :) YUM!

    Luna er ikke vant til at blive båret i slynge (dog bæresele til 8 mdr. - men en verden til forskel, og ville ønske jeg havde gjort mig i slynger!)

    Har desværre ikke mønster - den er syet direkte af min venindes, som virkelig er gennemført. Man kan vist købe et mønster i Stof2000, men kender slet ikke til kvaliteten af dette....

    SvarSlet
  8. Jeg ved stof og stil for nyligt har lavet et mønster på en mei tai. Jeg har selv syet en for en veninde, men ud fra et mønster jeg selv lavede. Den virker fantastisk og hun er virkelig glad for den. Jeg mener det vigtigste er at vælge noget stof til de lange stropper som ikke er glat. Så går knuderne nemlig op. Jeg brugte babyfløjl fordi det "binder" godt. Jeg ville ønske at mine børn var små nok til at kunne sidde i en, men jeg må nøjes med at sy til andre. Held og Lykke med din Christina

    SvarSlet
  9. Anette: Gad vide om det er Stof og Stil jeg har set :)

    Ja jeg har også forstået af babyfløjl er det allerbedste... og det kan man få i stof200 til 49.95,- meteren, så det er jo ikke dårligt :) Ærgrer mig også over at jeg ikke har fået syet den før, så må bare i gang nu :)

    SvarSlet
  10. I stof og stil findes en 'bæresele' men det er svært at se på billedet om det er en Mei Tai...

    SvarSlet
  11. Så fin den blir!Jeg har aldri hørt om Mei Tai før, men det blir jammen lekkert!Du er så flink med farger og mønstre, en stakkars norske blir helt satt ut:)

    SvarSlet
  12. den bliver godt nok fin, mon ikke lillepigen syntes det er meget hyggeligt at sidde hos mor og putte når hun bliver træt?? min den mindste på 18 mdr. syntes det er meget hyggeligt at sidde hos moar og kigge på verden.

    SvarSlet
  13. Så fin den bliver - er sikker på din Lunapige vil NYYYYYDE udsigten derfra ;)

    SvarSlet
  14. Andregasellen: tusind tak - mei tai har været fem i nogle år, men er nok mest udbredt inde på slyngebarn.dk... Dejligt du kan lide min farvesammensætning - jo vildere jo bedre :)

    SvarSlet
  15. Anja: jeg håber :) :) :)

    Søslerier: tak, og så selvom hun ikke vil, så må den hænge fremme så moderen kan nyde farverne :)

    SvarSlet
  16. SÅ giver det RIGTIG god mening for mig ;) Sidst vi var ude at rejse ventede vi i 2-3 timer i lufthavnen på at få den bil vi skulle leje og køre videre i. Det var langt over Carlas sengetid og hun var alt for overtræt til at finde ro i sin klapvogn, så der kunne jeg også godt have brugt en Mei Tai ;)
    Rigtig god tur :)

    SvarSlet