Søg i denne blog

onsdag den 2. juni 2010

Søde godnathistorier :)

Når jeg er på loppemarkeder og i genbrug elsker jeg at kigge efter gamle pixibøger og børnebøger som minder mig om min barndom.... Billederne er ofte enkle, men stadig farverige og med skønne dyr og motiver! Hvem der bare ville læse for mig inden sengetid og vise sådanne nogle herlige billeder ;)

Når Luna får sit eget værelse den dag vi kommer i hus, så vil jeg finde de helt rigtige billeder, som ikke længere skal være en børnebog, men en billede-collage i farverige rammer på hendes tapetserede vægge :)

10 kommentarer:

  1. Skønne billeder! Jeg har samme passion for gamle børnebøger og har samle så længe jeg kan huske :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder.. kan godt lide detaljen med patchworksengetæppet:-)
    Det er lidt sjovt, jeg havde den der "en lille gul kylling" som barn og har den stadig:-)

    SvarSlet
  3. Hej Mirjam :)

    Ja de er så herlige, har desværre ikke så mange bøger endnu, men håber at kunne samle flere og flere :)

    Julie: lige præcis sengetæppet lagde jeg også meget mærke til :)

    SvarSlet
  4. Hej Søde

    Ja det må du da nok sige ;-))) Ser først lige dit indlæg nu. Vi må have samme øjne for smukke og genanvendelige ting ;-) Rigtige fine billeder!!!

    KH

    SvarSlet
  5. Skønne billeder - vupti varjeg 3 år igen, og kunne huske fancinationen ved at bladre i de fantastiske små bøger, tak :) Jeg har fornylig købt nogle nye (genoptryk af de gamle) i netto tror jeg til 5,- stykket.

    SvarSlet
  6. hvor hyggelige billeder ;) sød idé til din datters værelse!

    SvarSlet
  7. Åhh ja det kigger jeg også efter.. og har også en lille samling. Jeg kan også huske "der kommer en hund" fra min barndom..

    Det skal nok blive et fint pigeværelse Luna får sig ;)

    SvarSlet
  8. Nej hvor er det nogle søde billeder! Har sjovt nok lige postet et lignende indlæg den anden dag:)Har lige fundet en folde-ud-bog med de fineste dyrebilleder som jeg også overvejer at klippe ud og hænge op i det kommende børneværelset. Det er så hyggeligt når man selv bliver helt nostalgisk over noget fra ens barndom.

    Mange hilsner
    Cecilie

    SvarSlet
  9. Neeeej Christina! "Her kommer en hund" var bare min YNDLINGSBOG! Havde helt glemt den. Jeg kunne den uden ad som max. 2 årig, og rettede når mine forældre læste forkert!
    Hvor er I heldige at have den. Må vidst hjem og rode efter den hos mine forældre :)

    SvarSlet
  10. Ja, de er så skønne! Elsker også at finde den slags :-)
    Er sikker på at du vil lave det skønneste værelse, når den tid kommer ;-)
    Tak for stof-byttehandlen og den ekstra lille lap til "den lille ny" DEJLIGT!
    Kram B

    SvarSlet