Søg i denne blog

torsdag den 26. august 2010

Kærligheden ved nyt og gammelt...

Jeg har længe følt glæde ved det specielle - det andre ikke lige har... Dermed ikke sagt at jeg ikke køber tøj og ting fra diverse butikker og forretninger. Men i vores hjem vokser mængden af håndlavet eller vintage, og jeg ELSKER det!
Her er to nye kjoler til Luna - den ene har jeg syet i weekenden(færdiggjort det sidste igår aftes), den anden er vintage (købt i en secondhand store i Århus)De er vidt forskellige - men de har begge en enorm personlighed. Den ene syet af mig af kærlighed til Luna og den anden har en lang ukendt historie, som jeg finder utrolig charmernede :)

17 kommentarer:

  1. Kan godt følge dig med at mængden af hjemmegjort vokser.. Det er fedt, især når andre kommenterer og kan li det man laver. Men jeg har desværre en kæreste som er meget skeptisk og skal gerne bruge flere uger over at sunde sig når jeg har lavet eller købt noget nyt til vores lille hjem.. Men øjet vænner sig jo til rigtig meget... tihi... Lækre kjoler...

    SvarSlet
  2. Ja, Så fine de er! Har det præcis på samme måde :-) Elsker ting med historie, og ligger mange følelser i mange af mine ting, om de er købt er lavede.. Måske derfor vi har ALT for mange ting i vores hjem (!) Kan næsten ikke skille mig af med noget.. tsk tsk..

    Nå, nu må jeg vist i seng zzZZ
    Knus fra Barbara

    SvarSlet
  3. Du har jo tyvstjålet/kopieret min idé, inden jeg overhovedet har nået at lave den! ;-)

    Jeg har også noget af det fine uglestof liggende, sammen med det lilla med prikker, som er fra samme serie. Magen til dit, dog er prikkerne lidt mindre....

    Og lur mig, om jeg ikke havde tænkt mig at lave en kjole på samme måde, med ærmerne i det prikkede.

    Tsk tsk...man kan da heller ikke have noget for sig selv ;-)

    Lækre kjoler begge to!

    K.H June

    SvarSlet
  4. Lise: herhjemme har vi hver vores højtelsket jobby - han sin mountainbike, jeg min passion for kreative syslerier samt indretning! Så vi prøver at skabe balance,- når han får/køber noget nyt til sin cykel eller når han cykler 2-3 aftnener i ugen (3 timer) ja så smiler jeg sødt og roser ham... for så har jeg ro til mine syslerier og han smiler tilbage når jeg viser mine kreationer eller køb ;)

    Barbara; ja det er lige med at skille sig af med noget samtidig... Synes egentlig at jeg er sådan ok til at skille mig af med noget, når der kommer noget nyt indenfor :)

    June; hvor er det da skægt... Kender det ALT for godt :) man tror man har en fed ide/sammensætning, så laver en anden et indlæg om det før en, og ja hvem kom så først?? :)

    SvarSlet
  5. Super fede kjoler begge to (har også overvejet sammensætningen med uglestoffet ;) ). Er helt vild med dit vintage fund :)

    SvarSlet
  6. Så lekre kjoler!Elsker den du har sydd selv, det uglestoffet er helt fantastisk sammen med det prikkete lilla:)Men den vintage-kjolen var jo også SÅ fin, sånt leter jeg bestandig etter på loppemarked og bruktbutikker.For et kupp altså:)

    SvarSlet
  7. Så forskellige, men alligevel så flotte!

    SvarSlet
  8. Men så söta klänningar!

    SvarSlet
  9. Tusind tak piger - ja hver sin charme, ikk??

    Jeg elsker at sy selv, men tiden er bare ikke til at få lavet en hel garderobe til lillepigen... så det her med vintagekøb har virkelig vundet min interesse :)

    SvarSlet
  10. hvor er de fine. jeg er helt vild med uglerne. tror faktisk jeg har haft en kjole noget lig den nederste som barn, bare i hvid baggrund med orange blomster.

    SvarSlet
  11. Camilla; ja jeg synes også jeg kan genkende stilen fra det tøj jeg har på, på de gamle billeder :)

    SvarSlet
  12. er hellt vild med begge kreationer , har desværre ingen piger og mine 2 store teenagedrenge bestemmer jo helt selv :-) , og dette uglestof ville jeg da gerne være ejer af ,:-) hvor mon det kan købes ( er vild med ugler )

    SvarSlet
  13. Hej patchwork-blomsten :)

    tusind tak!! Stoffet har jeg købt hos denne sælger:

    http://www.trendsales.dk/annoncer/se-alle-mine-annoncer-metervare-designer-stof/18232619?forum=901&status=&search=&road=view_userinfo&pn=2&rt=ur

    Ved dog ikke lige om hun har mere :)

    SvarSlet
  14. Sikke nogle fine kjoler!! :) Jeg har købt sengetøj til min lille datter med det samme uglemotiv, og hun ELSKER det!

    SvarSlet
  15. Marie: Tusind tak - går selv og overvejer at købe mere stof hjem, elsker de ugler :)

    SvarSlet
  16. Fine fine kjoler! :)
    Jeg elsker også, hvis man får lavet noget helt specielt, eller ja falder over lige den ting man må eje, men herhjemme synes jeg desværre ikke tiden er til at sammensætte pigernes garderobe selv, som du også skriver....
    Du har gjort det godt både køb og kreativitet :)
    Også lige stor ros til den fine bøjle, jeg kan huske dem fra jeg selv var børn. Sådan nogle vil jeg da til at lede efter... :)
    Kh. Mette

    SvarSlet
  17. Hvor er den lilla kjole bare fin :)

    SvarSlet