Søg i denne blog

søndag den 23. oktober 2011

Efterårsstemning!

Juletiden er uden tvivl min yndlingssæson... Dernæst kommer efteråret! Jeg elsker traditionerne forbundet med efterår og vinter, og jeg kan slet ikke starte tidligt nok på julerierne :) Allerede nu hører man mange beklage sig over at juleslikket og -pynten har fundet plads på hylderne i supermarkederne... Men jeg klapper i mine små hænder og NYDER det :)
Dog venter jeg liiige lidt med at pynte op herhjemme, så lige disse dage har vi trukket efteråret indenfor og i dag har vi endelig fået skåret hul i vores græskar. Han er blevet lidt blød i bunden efter at have stået uden for i nogle uger, så nu må vi se hvor længe han holder facon som græskarmand!
Derudover har jeg fået syltet kvædemarmelade med kardemomme og citron, samt æblejulemarmelade med kanel og nelliker... Ikke udfra opskrift, men bare lige lidt eksperimenterende...Theresas julechai har jeg også fået lavet, så nu hvor Luna lige er blevet puttet hen for at sove til middag, ja så tror jeg at jeg vil op på sofaen, have fødderne op, se noget tilfældigt i fjernsynet samt sy videre på mit tæppeprojekt til Lillebror :)

14 kommentarer:

  1. Efteråret ser hyggeligt ud hjemme hos dig.

    Jeg elsker også julen og bliver helt lykkelig indeni når jeg ser at butikkerne pynter op her i oktober! Hehe det er fantastisk! Dog er julepynten heller ikke fundet frem herhjemme endnu, men om et par uger :-)
    God søndag!

    SvarSlet
  2. Åh så hyggeligt - Jeg elsker også bare efterårshygge og ikke mindst julen, som er min absolutte yndlingshøjtid på hele året, og jeg glæder mig allerede vildt til at hive det gamle pynt frem, og tænker allerede i det nye jeg gerne vil lave - bestilte faktisk stof til et juletræstæppe jeg gerne vil i gang meget snart i torsdags, glæder mig meget til at finde det i postkassen en af de kommende dage ;)

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder!
    JEg er i den grad også efterårsfan - og julefan (det er bare SÅ besværligt i vores hverdag med sne - men i år hvor jeg barselshygger den er det jo heldigvis lige meget, så går all in på julenydningen;)
    Og sikke et lækkert tæppe du har sat gang i! Sig endelig til hvis du kan undvære en bitte lap (til tilsvarende projekt) af den orange ko, blå Ejsikkelej, eller andre af dine "motivstoffer".. Jeg er nemlig også gået i gang..;)
    Håber du nyder din sofastund..
    KH Anne

    SvarSlet
  4. Hvor ser det hyggeligt ud Christina. Hvor sjovt billedet af jeres køkkenvask kunne have været et billede fra vores køkken, vi har åbenbart samme porcelænsvask, samme armatur og bordplade..he!
    Dit lappeprojekt ser fint ud, glæder mig til at se det færdige resultat.
    KH Mia

    SvarSlet
  5. Det ser bare rigtig hyggeligt ud :)

    Jeg elsker også jul, men efteråret er også en dejlig tid!

    SvarSlet
  6. Jamen jeg kan da ikke være mere enig. Jeg elsker efteråret og ikke mindst julen, har slet ikke kunne holde mig inde i denne fantastisk efterårs ferie. Vejret er bareså skønt man bliver rigtig kold i kinderne :-). Jeg er også en af dem der elsker når butikkerne trækker deres juleting frem, så er det den gode tid vi går i møde. Bare ærgeligt at der er over en mdr. Til der skal pyntes op c",) men så det jo med at nyde efteråret indtil da. Lys og hygge kan ikke være bedre c",)

    SvarSlet
  7. Åh hvor lyder det skønt altsammen...og dejlige stemnings billeder - jeg elsker også efterår:-)Det der kvæde marmelade lyder spændende, er det en "dele opskrift" ?? :-) Kh. Malene

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare HYGGELIGT ud. ÆGTE efterårsstemning! Dejligt. Blev julechaien god? Har selv planer om at lave den her til jul... Skal lige have en baby til verden først (=så skal den fine pusletaske jeg købte af dig i brug!!!).
    God søndag! Sidsel.

    SvarSlet
  9. Jeg elsker også efteråret. Elsker al den hygge og de dejlige farver, der følger med. Vi har fx holdt halloweenfest for alle venner for 3. år i træk idag. Pandekager over bål, flagermuskage, kanelsnegle, græskarmænd, varm kakao, kastanjedyr osv. SÅ hyggeligt!!!

    SvarSlet
  10. Hygge!
    Den lysestage på nr 2 billede, hvor er den fra? Sig ikke det er et loppefund, for så kan jeg jo ikke få fat i den;-)

    SvarSlet
  11. Dejlige stemningsbilleder :-)

    Jeg elsker også efteråret.

    SvarSlet
  12. Härliga bilder!

    Såå fint lapptekniken blir :)

    Du kanske vill vara med i mitt lilla lapptäcks-projekt? :) Om ja, maila mig gärna så förklarar jag mer. Det blir ett annat mått än det jag skrivit i inlägget nämligen.

    Tjing Mia :)

    SvarSlet
  13. Dejligt at høre at jeg ikke er ene om at synes at det er hyggeligt med julepynt og -slik allerede nu ;)

    Anne; jeg har ikke frygtelig meget af de stoffer med motiver, så indtil videres gemmes de lige til alle mine ønske-projekter ;)

    Mia; Det var pudsigt, du har god stil ;)

    Malene; Kvæderne er kogt i vand, derefter er skræl og kød blevet skåret fra kernehuset og hakket i stykker. Har kogt det op med lidt vand, sukker og kardemomme og hældt på glas... tog ikke mål, men prøvede mig frem.. synes det smager meget godt ;)

    SvarSlet
  14. Sidsel; Julechaien blev SÅ god!! Glæd dig til den, og pøjpøj med fødsel OG brug af pusletaske ;)

    Julie; Åhh det ER et loppefund :(

    Mia; Ville fygtelig gerne, men tiden er knap lige nu, med alle mine to-dos lister inden jul og baby-ankomst :)

    SvarSlet