Søg i denne blog

tirsdag den 23. februar 2010

Heldige asen... Ja det er mig!

... Og det er fordi der igår blev bestilt hele to rejser i mit navn :) Først en 12 dages tur til New York over påsken, og derefter en charterrejse til Rhodos til sommer!
Hvor heldig er man så??? Er helt oppe at flyve (ja snart i bogstavligste forstand).
Jeg er ikke en der har rejst voldsomt meget til andre lande da jeg var barn, men efterhånden har jeg besøgt steder som Ungarn, Tyrkiet, Paris, Prag, Italien, Spanien og London... og nu kan jeg tilføje to mere :)
New York er en tøsetur, bare for min søster og jeg (lad os ikk snakke om det begyndende savn til lillepigen allerede her en måned inden afrejse!) Men jeg MÅ bare afsted! Vil muligheden ellers komme igen?? Min søster har været aupair i Philidelphia i et år og kom hjem i september. For ca. et år siden var mine forældre og min anden lillesøster ovre og besøge min søster, men der blev min kæreste og jeg hjemme pga vores lille Luna på 6 mdr, og så for at passe min lillebror (nu 7 år - vores lille rosin i pølseenden). Det havde kke været en tur for ham og vi hyggede os vældigt herhjemme i en 2 v. lejlighed i de 14 dage de var afsted.
Men nu har min søde søster - midt i alle mine eksamensforberedelser - bestilt og afregnet vores New York tur! Som studerende, mor og i dyr lejlighed var det uoverskueligt (faktisk umuligt) at hive så stort et budget ud for at jeg kunne rejse til USA i 12 dage. Men den fornuftige og arbejdsomme søster har givet mig muligheden for at komme afsted og så må vi afregne (måske med renter? Ü) løbende :) TAK! Jeg glæder mig afsindig meget!!!Denne her tur er helt og aldeles egoistisk og min "tillykke-med-uddannelsen-til-sommer!" :) at jeg efterlader faderen hjemme med vores 20 mdr. pige i så mange dage, er blevet overvejet nøje, men hvis ikke nu, hvornår så? Når vi sidder i hus, med fast arbejde som pædagog og måske med en lille blob i maven om 1-2 år?
Så nu skal det være, billetten er bestilt og nu skal jeg bare kysse og kramme kæresten og månebarn indtil jeg skal afsted og så tænke på at jeg kommer jo hjem igen :) Og dagen efter går bachelor i gang! Så må energidepoterne da være tanket op!!
At der også er en rejse til Rhodos bestilt, at pga vores familietur i min mormors ånd! Hun havde i mange år snakket om en rejse hvor vi alle i familien (mine forældre, mine søskende og os - min mor er enebarn) skulle afsted. Men det nåede vi desværre ikke før hendes sygdom og død... Så nu har mine forældre været så storsindet at have bestilt en rejse til os!! Det blir skønt at være sammen alle 7+månebarn på den måde....

10 kommentarer:

  1. Hvor er du dog bare heldig. Stort tillykke! Gid det var mig. Du har ret - selvom det må være rigtig hådt at være væk fra dit barn i 12 dage, så er det bare med at komme til New York, når lejligheden byder sig. Håber du får en pragtfuld tur!! :)

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det bare dejligt og fantastisk, tillykke til dig:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er du heldig!! Tænk på alle de specielle butikker og second-hand shops du kan besøge?!?! Jeg er så minsundelig!!!
    Men du har ret! Når man har børn så har man betænkeligheder omkring at "forlade" dem, men halløj, man lever jo for at se ens børn vokse op, så man lever for fremtiden, og den går man altså bedst i møde med en masse energi og livsglæde! Så afsted med dig!

    SvarSlet
  4. Hvor har du fortjent det Christina. Nyd turen og tænk på at farmand og månebarn sagtens kan klare sig uden dig... Og det kan de faktisk, selvom man ikke altid tror det.
    Kh. Malene.

    SvarSlet
  5. Dit heldige asen!! Du kommer til at elske NY - har selv været der to gange (så også lidt heldige mig), men kan ikke forestille mig, at man nogensinde bliver træt af den by. Skulle jeg vælge ét eneste sted altid at tage på ferie til, så skulle det være NY.

    Og det er helt sikkert, at din Luna-pige og hendes farmand kommer til at have rigtig god kvali-tid sammen.

    Rigtig god tur.

    SvarSlet
  6. Tusind tak - jeg glæder mig også som et lille barn!! Liga da billetterne var bestilt havde jeg lidt kvidder i maven pga Luna, men nu begynder begejstringen virkelig at komme!!

    SvarSlet
  7. Ej Christina.. Hvor heldig kan man være...;)
    Det lyder ber som nogle rigtigt skønne rejseplaner at gå og glæde sig til..
    Forstår godt dine tanker om at undvære - ved heller ikke om jeg helt kunne forlige mig med tanken - men det kommer jo til at gå uden problemer og med kvalitetstid til alle;)

    Her står påsken på Milano - sammen med min familie.. Heller ikke helt dårligt, men dog ikke New York;)
    KH Anne

    SvarSlet
  8. Ihhh altså ... New York. Det er da bare den mest lækre by og så sammen med en søster. Jeg er sååå misundelig :o)
    Ville nu også gerne tage turen til Rhodos. det er fantastisk at være sammen med dem man holder af og så især i dejlige og afslappende omgivelser. Rigtig god tur.

    SvarSlet
  9. Lækkert blogindlæg :)
    Der skal jo være mulighed for at bruge de opsparede penge engang imellem og jeg gør det hjertens gerne sammen med dig. Og så gav du mig lige et godt forslag. Renter :D
    Ej spøg til side.
    By the way mor har fået købt Tobias´ julegave, hun fandt en agk transportabel dvd afspiller i aj elektronik (diernæs), og den er hvertfald lige så fin som den anden, så det er super. Tobias har også gået og vrøvlet engang imellem når han har kommet i tanken om gaven, så nu har han fået den...

    SvarSlet