Søg i denne blog

torsdag den 11. februar 2010

Sygdom forduftet - genbrugsguld som medicin!

Åhh ja... første dag uden sygt barn hjemme! Har lige haft undervisning i 4 timer, og nu har jeg lige lidt "tiltrængt-alene-kvalitetstid-til-mor"-tid... For om et par timer er jeg en frisk og overskudsagtigt mutti der glad kan hente sit dejlige barn i vuggestue, efter at have ordnet praktiske gøremål som tøj- og opvask, været på bloggen, syet en kløverpude færdig (billede i aften regner jeg med) og handlet ind til aftensmad! Man formår virkelig at bruge sin alenetid ordentlig når man endelig har den... og al dette vil jeg gøre uden klynkende og morsyg feberbarn på skødet/armen! Som flere af dagene heller ikke kunne finde ro til at sove de 2-3 timer hun plejer!
Det har været nogle udmattende dage... hele 5 dage med feber har det lille pus været igennem! Var ved at blive lidt småskør, efter selv at have været syg i 5 dage, så have hende hjemme i 5 dage med feber.
Men skidt pyt med alle de ting jeg gerne ville ha nået på mine fridage uden undervisning, og skidt pyt med at jeg måtte ligge fokusset på de kommende eksamner på hylden! Vigtigst var at Luna fik sin mors opmærksomhed... men selv dette var ikke rigtig nok, når man nu var helt slået ud af feberen. Stakkel!
Igår var hun feberfri, men stadig meget sølle. Hun sov kun 3o min (vågen flere gange imens), så da hun protesterede voldsomt over at skulle falde i søvn igen, kom hun op og knap en time efter tog vi på en længere genbrugs-roadtrip. Så kunne hun sove (og det skete efter 5 mins. kørsel) og moderen kunne hvile hovedet :) Og se de herligheder jeg fandt, da vi kom frem :)

* 2 retro voksenbetræk (det med blå og lilla blomster)
* En masse hæklerier
* Et symaskine betræk med applikeret fugl på
* Noget blankt papir i orange og pink faver
* Blåt patchwork dukkesengetøj (overvejer det til bytte?)
* Børnesengetøj med Bambi
* Børnesengetøj med Bamse
* Plastikbøtte med æbler til min svigerinde
* En retro rød lampe til mit sybord
* Et hvidt pudebetræk med små grønne blomster (ikke vist her)
* Et lilla bomulds-lagen (ikke vist her)
* En voksen dyne (som pt er blevet parteret til fordel for den førnævnte kløverpude)

Alt i alt: 160,-.... JA TAK, I´ll take it!!!

9 kommentarer:

  1. Hej Christina,
    Nå det er da godt at din lille pige igen er frisk og afsted - det er også første dag Oscar er afsted efter næsten 1 uge med feber og lungebetændelse. Så jeg føler med dig, for det ER bare hårdt når de små er syge...heldigvis har vi haft bedstemor på 9-1-1 så hun er kommet tidligt om morgenen og passet Oscar hele dagen hjemme hos os mens vi har været på job..det er luksus med sådan en bedste:-)

    Super lækre ting du har fundet...det er altid dejligt med et fund til ingen penge:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Dejligt månebarnet er blevet rask igen, kan godt forestille mig det tærer lidt, med sygt barn i så mange dage...

    Sikke nogle gode fund du har gjort dig, er især vild med den røde lampe. Den er virkelig fin. Og hvor slap du dog billigt afsted med det hele!

    SvarSlet
  3. Ihhh jeg glæder mig te plasticbøtten :)

    SvarSlet
  4. Godt hun er frisk igen !
    Altså- du er noget af en genbrugshaj :-)

    SvarSlet
  5. Ja håndarbejde og alt det man skal bruge dertil kan kurere det meste ;-)
    Dejligt i er friske ditto her så lørdag!!! Karen K kommer nok også så vi nærmer os et blogtræf, med børn i alle aldre.

    Knus

    SvarSlet
  6. skønne ting du har fundet! bliver nød til at spørge hvor pokker du finder dem henne? er selv fra Århus, men finder ALDRIG noget godt..

    SvarSlet
  7. Er så misundelig på dit bambi sengetøj... nøøøj..

    SvarSlet
  8. ej det er da virkelig nogen rigtig gode genbrugs butikker du kommer i ;) sikke med lækkert guld du har fundet er helt vild med bambi stoffet og det med de blå blomster, for ikke at snakke om den lækre bøtte, :)

    sikke heldig du er altså :)

    godt at se halskæden kom sikkert frem.

    ha en skøn aften.

    SvarSlet
  9. Dejligt hun er frisk igen - det lyder som nogle hårde dage I begge har været igennem.

    Og sikke nogle dejlige ting du har fundet!!

    SvarSlet