Søg i denne blog

søndag den 7. februar 2010

Weekend i ferieparadiset!

Så gjorde vi det igen! Nød en dejlig weekend i Ebeltoft- den ultimative ferieby i Danmark! Vi er så priviligerede, at mine forældre har et sommerhus deroppe. De bor selv i Sønderjylland og derfor er vi en slags "huspassere". Og her i vinterhalvåret har det været lukket ned for udleje - hvilket har gjort det meget fleksibelt for os, at kunne bruge det næsten hvornår det passede os :) Vi bor jo i en 70m2 lejlighed, så det er bare skøøøønt at komme ud på lidt mere plads. Sommerhuset er dog ikke så meget større, men bare det at der er 3 værelser og en stor have er helt fantastisk Ü Og lillepigen kan have sit eget værelse (og dermed også forældrene!)
Der er brændeovn, og det er simpelthen himmelsk at sidde der og blive varmet op - især når haven udenfor er dækket af sne! Og så med hækletøj på bordet og nybagte fastelavnsboller!
Vi kom torsdag - lidt sløje pga. sygdom- så vi fik månebarnet i seng og så lå vi på sofaen resten af aftenen. Fredag arbejdede min kæreste om formiddagen og så havde vi ren familietid over middag, hvor vi tog ind til Ebeltoft by og fik handlet ind (og kigget i genbrugsforretninger :)
Om aftenen skulle der heppes på x-faktor-finalister og spilles kort! (Jeg vandt!)
Lørdag kom et skønt vennepar med deres lille 5 måneders pige!! Da de kom, fik jeg lige et kæmpe krea-sus i maven!!! Som værtindegave til mig havde de fået en masse retro børnesengebetræk med hjemme fra hans barndomshjem! Er I vimmer jeg var begejstret!! Simpelthen den bedste gave, man kunne give mig for tiden :) :) :) Indlæg om dette senere :)
Vi tog i svømmehal lørdag over middag og om aftenen var der voksenhygge med rødvin, god mad og partners!! Simpelthen så hyggeligt! Dog knapt så hyggeligt, at månebarnet ville op 5.00 uden diskussion... Og stadig med feber, som hun havde fået i løbet af morgenen i går. Hun havde været lidt sløj pga. det i går, men har været mere frisk i dag, hvor den dog stadig lå ved 38-39 grader.. Så nu må vi se hvor frisk hun er i morgen.

5 kommentarer:

  1. Det lyder som en hyggelig tur. Og som verdens bedste gave! Glæder mig til at se billeder, for du bliver jo nødt til at flashe det hele, ikke? ;)

    Ebeltoft er en skøn ferieby, mine svigerforældre har også sommerhus der. Der er nogle gode genbrugsbutikker, som måske ikke er helt udtømt uden for sæson?!

    Godnat!

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn weekend - på trods af "morgenstund har guld i mund"..

    Partners er jo et fantastisk spil, og hører automatisk til enhver parmiddag:-)

    SvarSlet
  3. Lyder som en rigtig dejlig weekend, og sikken dejlig gave du fik.
    Håber I snart er helt på toppen igen!
    Kh. Mette

    SvarSlet
  4. Lyder som den perfekte weekend og GAVE hold da op hvor er det stof bare lækkert - uha kan forstå du blev glad :-) Kh. Mette

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig weekend I har haft. Det er skønt at kunne tage ud til sådan et åndehul og blive tanket op, og ikke mindst falde helt ned. Sjovt nok mine forældre har også sommerhus ved Ebeltoft. Jeg har dog aldrig luret genbrugsforretningerne, men nu har du jo også været der ;o)

    God uge.
    Kh Anette

    SvarSlet