Søg i denne blog

søndag den 28. februar 2010

Sød forklædekjole i stof2000 mønster og stof :)

Denne lækre forårs forklæde-kjole blev til igår aftes med det sidste færdigsyning i morges. Stoffet er fra stof2000 og jeg elsker de æbler. Stoffet findes også i pink/orange farve, så overvejer om ikke månebarnet også skulle have noget tøj i den farvekombination... Mønsteret er utrolig simpelt og jeg er helt vild med tøj, hvor der er skråbånd hele vejen rundt! Og så går det stærkt fordi modellen er så nem, så lige pludselig står man med et færdigsyet styk tøj! Lommen er af retrostof og med gult for. Tror jeg kommer til at sy mange af disse forklæder, for de er bare så fine, og kan laves i utallige farve- og mønsterkombinationer!
Vi startede dagen med at tage til vagtlægen, da min kæreste fortsat var svimmel og havde susen for det ene øre, og det startede igår eftermiddag og i forvejen bøvler han med ledsmerter, hvor lægerne har mistanke om noget betændelse i leddene. Så han fik ringet til vagtlægen, og de ville se ham med det samme. Heldigvis havde det ikke sammenhæng med ledsmerterne, men i stedet "forkert tryk på ørerne som medvirker til svimmelhed". Var godt nok lidt bekymret for at det var yderlige symptomer på hans sygdom og at det måske var endnu mere alvorligt end det i forvejen er. Dog alligevel træls at han også skal døje med det...
Efter vi er kommet hjem har vi hygget i sengen alle tre og inden længe skal månebarnet sove til middag (gerne 3½ time som igår, tak) og så tror jeg også at en tiltrængt morfar kunne finde sted her :) stod op med pigebarnet 5.30, så trætheden begynder at melde sig!

9 kommentarer:

  1. Hvor er den fin !
    Håber snart, de finder ud af , hvad der er galt..Det er ikke rart at gå i uvished.

    SvarSlet
  2. Herlig forårssag, du har fået kreeret Christina. trist med al den sygdom hjemme hos jer. God bedring til kæresten og rigtig god søndag :)

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn forårsforklædekjole. Hun bliver da nuser i den :)

    Fortsat god bedring til din kæreste. KH Mette

    SvarSlet
  4. Hvor er den lækker!! Det mønster tror jeg da jeg må have fat i... Ser ud til at være okay for en næsten-begynder..;) Og fint stof! Kan godt lide din kombi med retrostoffet...
    God bedring til den bedre halvdel - håber de finder ud af, hvad der driller så I kan få vished..
    God morfar - og nyd søndagen..
    Kh Anne

    SvarSlet
  5. God bedring til kæresten, ikke sjovt når de kære mænd er ramt, min er det også selv i øjeblikket, men godt det ikke er noget alvorligt!!!

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin! Er selv i gang med to forskellige gode kjole mønstre, men får da også helt lyst at prøve det dér nu! Nå, én (eller to) ting ad gangen ;-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det synd for din kæreste - god bedring med ham!
    Jeg er også helt vild med det æblestof - købte faktisk selv noget af det i lørdags til at sy spisesmække af...altså i voksdug udgaven! Mon ike det er godt til det...??
    Knus Malene

    SvarSlet